Întrebare pentru Rareș la articolele apărute pe „Ortodox Info” la acuzația cum că batjocorim pe nedrept „marii duhovnici” pr. Iustin și pr. Papacioc.

Imagine similară   Imagine similară
Nu vreau să intru în polemică cu nimeni, ci doar vroiam să lămuresc anumite lucruri. 
Dar să fiu mai clară: 
După cum poate bine știți, pe site-ul „Ortodox Info” au fost postate, ceva timp în urmă, două articole prin care ne denigrează cum că PE NEDREPT batjocorim „marii duhovnici” pr. Iustin și pr. Papacioc. La finalul acelui articol am găsit un comentariu al unei persoane pe nume Rareș. Din sursele pe care le am, am aflat că ar fi „Apologeticum”. Și dacă este așa, atunci m-am văzut nevoită să-i aduc anumite lămuriri. Ca lumea să știe bine de la cine se hrănește. Nu vreau să mă lungesc cu alte discuții non-sens, ci trec direct la cele ce m-a acuzat el acolo.
Rareș spune :- Dorim sa aflam exact cine a scris acest articol blasfemiator si denigrator la adresa Parintelui Iustin,
Maria spune: – Are importanță cine a scris acel articol? Ne uităm la ambalaj sau trebuie să ne uităm la conținut? Spune-mi dacă cele ce am postat acolo ca fiind învățături ale pr. Iustin, sunt la fel cu cele ale Sfinților Părinți, dacă este adevărat, mă predau dacă nu, încetează tu cu orice argument împotriva mea.
Și nu are rost să mai spun vreun cuvânt, ci voi răspunde cu Sfinții Părinți:
„De-ți dă unul un sfat bun, primește sfatul chiar de-ar fi de la slugă; de-ți dă altul un sfat rău, respinge sfatul, chiar de ți l-ar aduce un mare dregător. Trebuie să te uiți mereu la felul sfatului, nu la dregătoria celui ce-ți dă povața.”
„Si iarăşi îmi spui în altă parte: dar cutare şi cutare om, blândul acela, sfinţitul acela, prea înţeleptul acela face aşa şi aşa. Omule, nu-mi spune mie despre acest prea blând, prea înţelept, evlavios sau sfinţit, ci dacă vei spune că este Petru sau Pavel sau înger din cer. Chiar dacă sunt aşa de mari sfinţi, eu nu mă grijesc de vrednicia feţelor; deoarece eu nu citesc lege şi poruncă de rob, ci lege împărătească. Iar când se citesc scrisori împărăteşti, toată vrednicia robilor să înceteze. De ce îmi aduci de faţă pe cutare şi pe cutare? Dumnezeu nu te va judeca după lenea slugilor celor împreună cu tine, ci după porunca dumnezeeştilor Sale legi. «Am poruncit», îţi va zice în ziua Judecăţii, «Trebuia să te supui poruncii Mele» şi nu să pui înainte pe unul sau pe altul şi să cercetezi răutăţile altora”.
****
„Să ascultăm cuvintele cele folositoare sufletului nostru şi să nu cercetăm cum este acel care le zice: înţelept sau neînţelept, renumit sau smerit. Căci ce ne foloseşte dacă cutare sau cutare este mare şi tare? Și ce ne păgubeşte cutare dacă este smerit şi defăimat? Noi nu vom cumpăra nici pe unul, nici pe altul; ci numai cuvintele Sfintei Scripturi ne trebuiesc pentru folosul nostru; şi nu ne pasă dacă este înţelept sau neînţelept cel care le grăieşte. De aceea trebuie să le probăm cu cele scrise şi dacă sunt de acord să le primim, iar dacă nu sunt, nu ne trebuiesc nici nouă, nici altora. Deoarece cel ce merge la piaţă să cumpere grâu sau altceva, nu se gândeşte dacă cel ce vinde este bun sau rău, ci numai la lucru se uită dacă este bun.
Aşa se cuvine să luăm aminte şi la cuvinte cu scumpătate şi să nu ne abatem dela cele pe care ni le-au predat dumnezeeştii Părinţi, dacă vrem să nu pierdem calea cea dreaptă. Pentru că şi ereticii, dacă luau aminte la dumnezeeştile Scripturi, nu urmau pe începătorii de erezii, ca să meargă împreună cu ei spre pierzare. Căci la aceia mult meşteşugăreţul diavol a semănat felurite erezii, păgubindu-i între altele şi de Sfântul Botez. Iar pe noi, cei drept credincioşi ,se sileşte să ne piardă, îndepărtându-ne de deasa împărtăşire cu Sfintele Taine. Și fiindcă din sfântul Botez nu a putut să ne clatine, meşteşugeşte alt chip ca să ne omoare”.
Rareș spune: – Multi au spus ca daca ar mai fi trait parintele Iustin, alta ar fi fost soarta sinodului din Creta si cu siguranta soarta celor care s-au implicat in combaterea lui.Atat inainte de Creta, cat si dupa, ar fi avut un cuvant greu de spus inaintea oricui s-ar fi implicat in problematica atat de complexa a acestui eveniment.
Aceasta faramitare,cu care ne confruntam acum, nu ar fi fost posibila in timpul vietii parintelui Iustin! Categoric, nu!
Maria spune: – Da? Pr. Iustin a dat voie la împreună-rugăciuni! Am spus și în postarea pe care ai contrazis-o, că de fapt cred că nici nu ai citit-o, ci doar te-ai uitat la titlu și i-ai pus eticheta. Nu ai stat să cercetezi, să vezi ce scrie în acea postare. Și aș vrea să îți adresez și ție aceeași întrebare pe care i-am adresat-o teologului Mihai Silviu Chirilă. Lămuriri mai multe în link-ul de mai jos:
Întrebare adresată teologului Mihai Silviu Chirilă și pentru cei de la Ortodox Info la acuzația că batjocorim pe nedrept pe „marii duhovnici”pr Iustin și pr Papacioc
https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2018/05/21/intrebare-adresata-teologului-mihai-silviu-chirila-si-pentru-cei-de-la-ortodox-info-la-acuzatia-ca-batjocorim-pe-nedrept-pe-marii-duhovnicipr-iustin-si-pr-papacioc/
Rareș spune: – Dar, vine acum, un grup de fanatici dezbinatori ai credintei, sa ne convinga pe noi cine a fost Parintele Iustin Parvu?
Maria spune: – Păi dovedește-mi cu Sfinții Părinți cine a fost pr.Iustin? Răspunde la întrebarea pe care i-am adresat și telogului Mihai Silviu Chirilă. Răspunde-mi argumentat de la Sfinții Părinți dacă este corectă și în duhul Sfinților Părinți afirmația pr.Iustin: „Părinte, la cutare sfințire au venit străini, nu știu ce erau, de ce religie erau. Oare este bine să mă duc la slujbele acestea, ce se fac în comun? Ei, măi, îi zic, te duci. Atâta vreme cât nu se împărtășesc împreună, mai merge”.
Deci care Sfânt Părinte a spus aceasta: „Ata vreme cât nu se împărtășesc împreună, mai merge”…„până la potir”? Deci care Sfinți Părinți au fost de acord cu împreună-rugăciuni „până la potir” sau să spună că: „Atâta vreme cât nu se împărtășesc împreună, mai merge…”? 
Numai o persoană care nu are temelia Sfinților Părinți poate să cinstească un asemenea om. Numai cine nu are habar de legile lui Dumnezeu poate să cinstească un așa om. Da, îl cinstim pentru binele personal pe care l-a făcut fiecăruia, dar când este vorba de strâmbarea credinței, atunci nu mai putem fi de acord cu el. Repet: suntem de acord cu cele care a ajutat personal pe fiecare, dar ce facem când auzim acestă învățătură a dânsului „Atâta vreme cât nu se împărtășesc împreună, mai merge…”„Până la potir”?  Nu a băgat ecumenismul în casa noastră, deși vorbea împotriva lui?…
Gheron Sava Lavriotul – Nu este nici un canon care să vorbească de potir comun, însă pr.Iustin spune: atâta vreme cât nu se împărtășesc împreună, mai merge…
https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2018/04/28/gheron-sava-lavriotul-nu-este-nici-un-canon-care-sa-vorbeasca-de-potir-comun-pr-iustin-atita-vreme-cit-nu-se-impartasesc-impreuna-mai-merge/
Rareș spune: – Va rugam sa stergeti imediat acest articol,
Maria spune: – Da, atunci voi șterge, când vei aduce argumente doveditoare că am greșit cu cele ce a spus acolo. Căci „tăcerea” aduce osânda. Iar eu nu vreau decât să mă mântuiesc. Dacă îmi aduci argumente convingătoare, șterg tot ce am pus la adresa lui și mă alătur ție în a-l cinsti. Până atunci stau liniștită  în băncuța mea.
Rareș spune: – si sa va cereti scuze tuturor celor pe care i-ati insultat prin aceste cuvinte iresponsabile,
Maria spune: –  Pentru ce să cer iertare? Care sunt insultele și cuvintele iresponsabile? Concret! Poate este invers!…
Rareș spune: – la adresa celor care l-au iubit, l-au cunoscut si pretuit pe parintele Iustin, si la care au mers ca la ultimul dintre marii duhovnici si parinti ai neamului nostru.
Maria spune: – L-au iubit datorită binelui făcut fiecăruia în mod personal, dar când este vorba de credință, lucrurile se schimbă. Deoarece nu putem anula ceea ce au spus Sfinții și să acceptăm cele ce a spus pr.Iustin: „Atâta vreme cât nu se împărtășesc împreună, mai merge…”„…Până la potir”!
Rareș spune: – Cine este aceasta Marie care isi permite sa judece cu atata usurinta si scos din context, cum procedeaza sectarii cu rastalmacirea Sfintei Scripturi?
Maria spune: – Această „Marie” este o mare netrebnică înaintea lui Dumnezeu, dar care este datoare, ca orice creștin, să-L mărturisească pentru cât bine i-a făcut ei.
„39. Întoarce-te în casa ta şi spune cât bine ţi-a făcut ţie Dumnezeu. Şi a plecat, vestind în toată cetatea câte îi făcuse Iisus”.  Datoria oricărui creștin este a-L mărturisi pe Domnul, pentru a nu se osândi.
Rareș spune: – Cine a mandatat-o pe ea sa-l judece pe parintele Iustin?
Maria spune: – Știi măcar ce înseamnă „a judeca”? Arată-mi unde este judecata?
„ De aceea şi porunca pe care a dat-o Domnul: <nu judecaţi ca să nu fiţi judecaţi>, se referă la viaţă şi nu la dogmele credinţei”.
Iată cine m-a mandat:
Sf.Teodor Studitul: Poruncă a Domnului este a nu tăcea în vremea primejduirii credinţei! Aşa încât chiar şi săracul este lipsit de ori­ce apărare în ziua judecăţii şi va fi osândit ca unul care acum nu grăieşte, căruia şi osânda îi va fi sigură, fie şi numai pentru acest lucru.
https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2018/05/22/sf-teodor-studitul-porunca-a-domnului-este-a-nu-tacea-in-vremea-primejduirii-credintei-asa-incit-chiar-si-saracul-e-lipsit-de-ori%C2%ADce-aparare-in-ziua-judecatii-si-va-fi-osindit-ca-unul-car/
Dumnezeescul Meletie Mărturisitorul zice: Să nu ascultaţi nici pe monahi, nici pe preoţi când vă sfătuesc cele rele. Dar ce zic eu: monahi și preoţi? Nici episcopilor să nu vă supuneţi când vă sfătuiesc să faceţi, să ziceţi si să cugetaţi cele ce nu sunt de folos sufletului vostru.
https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2016/07/26/sa-nu-ascultam-de-cei-ce-fatarnicesc-adevarul/
Rareș spune: – Ce rau ti-a facut parintele de nu-l lasi nici in mormant sa aiba putina liniste?
Maria spune: – Mie, personal nu mi-a făcut nimic, ci doar că atunci când apar abateri de la credință, ORICE creștin are datoria de a avertiza pe alții ca să nu fie osândit pentru „tăcere”:
„Cel ce tace adevărul, este ca cel ce acoperă pe Hristos în mormânt, precum a zis unul din Părinţi. Și altul iarăşi a spus: A tăcea cineva buna credinţă este mare primejdie, muncă veşnică şi groapă a pierzării. Nu este drept şi cuviincios ca cei binecredincioşi să tacă, atunci când Legile lui Dumnezeu sunt încălcate şi cei răi caută să-şi susţină rătăcirea lor. Căci a zis marele Părinte, când cineva este în primejdie să fie despărţit de Dumnezeu şi răul este aruncat asupra lui Dumnezeu, nici un dreptcredincios nu trebuie să tacă sau să se liniştească cu totul; pentru că tăcerea este trădare şi negare a adevărului. Căci tăcerea este consimțământ. Acest lucru îl arată înainte Mergătorul Domnului şi vitejii Macabei, care pentru o mică poruncă a Legii s-au primejduit până la moarte şi nu au trădat nici cea mai mică parte a Legii”.
Iar Dumnezeescul Gură de Aur zice: „Dacă nu este bine a tăcea cineva când este nedreptăţit, cu cât mai mult va fi pedepsit cel ce trece cu vederea şi tace când sunt hulite dumnezeeştile legi şi canoanele?”
A tăcea cineva buna cinstire a lui Dumnezeu este mare primejdie, muncă veşnică şi groapă a pierzării. Nu este drept şi cuviincios ca cei binecredincioşi să tacă, atunci când Legile lui Dumnezeu sunt încălcate şi cei răi caută să-şi susţină rătăcirea lor, căci tăcerea este consimțământ.
https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2018/05/23/a-tacea-cineva-buna-cinstire-a-lui-dumnezeu-este-mare-primejdie-munca-vesnica-si-groapa-a-pierzarii-nu-este-drept-si-cuviincios-ca-cei-binecredinciosi-sa-taca-atunci-cand-legile-lui-dumnezeu-sunt-c/
Rareș spune:  – Crezi ca te va lasa constiinta sa mai dormi noaptea linistita, sa mai ai pace in suflet, sa-ti mai gasesti odihna, cine vei fi tu femeie sau barbat, ce esti?
Da, sunt foarte mulțumită că ți-am spus și ai luat la cunoștință despre cele ce ți-am pus, pentru ca la judecată să nu ai nici un cuvânt de îndreptățire să spui că nu ai știut și ca eu să fiu acuzată că nu ți-am spus! Atât vroiam să știu, în rest, fiecare va răspunde cum va ști la acea înfricoșată judecată…Că tu, ca și alții, vreți să-l acoperiți și să-l cinstiți pe pr. Iusutin, sunteți liberi, dar eu, una, m-am lămurit de „sfințenia” pr.Iustin…Însă să nu uitați că la acea înfricoșată judecată, veți răspunde pentru fiecare suflețel în parte pe care l-ați smintit și nu ați dat pe față abaterile lui(ale pr.Iustin și a altora), adică nu i-ați avertizat și pe alții despre abaterile lui. Eu am vrut să trag  un semnal de alarmă: cine vrea să ia aminte este bine, cine nu, la fel, fiecare va răspunde cum va ști la acea înfricoșată judecată.
Rareș spune: – Prin toate acuzatiile aduse parintelui Iustin si memoriei sale, se vede clar ca ai un duh strain de Ortodoxie, de Credinta strabuna si de Dumnezeu, oricine ai fi tu.
Maria spune: – Hoțul strigă „hoțul”! Numai un om care nu are temelia Sfinților Părinți poate spune așa ceva. Dacă ai cunoaște Sfinții Părinți și cele ce au spus ei și să compari cu cele spuse de pr.Iustin cu ale Sfinților, nu ai mai spune așa ceva. Dar așa…
Rareș spune: – Cu durere si lacrimi in suflet, rog pe Bunul Dumnezeu si Maicuta Domnului sa te lumineze, sa iti para rau de tot ce ai scris urat si denigrator, judecati oribile izvorate dintr-o minte saraca, o inima patimasa si razbunatoare, la adresa parintelui Iustin, se vede clar ca un duh rau te-a invatat sa scrii asa ceva, profitand de faptul ca poate, nu l-ai cunoscut pe parintele cand era in viata.
Maria spune: – Nu face pe „plângăciosul” cu mine vrând să mă impresionezi să cedez ca să fiu de acord cu tine! Pe mine nu mă înduplecă nimic, decât legea lui Dumnezeu. Impresionează-mă cu legea lui Dumnezeu pe care a respectat-o pr.Iustin, iar nu cu milostenii și opere de caritatea care i-au adus faima(pe care poate a căutat-o) și mângâieri pe care le tot invocă unul și altul cu blândețea lui etc… că și sectarii fac fapte bune și încă și mai bune ca noi. Și apoi, de care răutate îmi vorbești tu?
Rareș spune: – Dar, as vrea sa ajungi macar la mormantul parintelui, sa ii cunosti jertfa si dragostea care o avea pentru fiecare, blandetea, smerenia si credinta cu care sfatuia si raspundea fiecarui suflet necajit si intristat.
Maria spune: – 10 ani ani am frecventat Petru-Vodă, unde  am avut și duhovnic și bineînțeles că mergeam și la pr.Iustin, că atunci îl vedeam și eu după spusele altora „mare duhovnic”. Dar acum după cele ce am citit și am auzit și eu de la dânsul(și de la alții),comparându-le cu învățăturile Sfinților, se vede că pr.Iustin a încălcat sfintele canoane, chiar dacă în aparență părea că le respectă. Însă fiecare are libera alegere. Citește cele ce am pus  în articolul „Argumente din învățăturile greșite ale părintelui Iustin Pârvu” și acolo vei vedea „sfințenia” pr.Iustin. Că nu „poți” tu să vezi sau nu „vrei” să vezi tu, aceasta este altceva.
Rareș spune: – Cata lume a scos parintele din pragul disperarii si i-a adus la lumina cunoasterii si iubirii de Dumnezeu, oare stii, ai auzit de faptele credintei lui, sau ti-ai indeplinit misiunea si nu te intereseaza de reactia noastra a tuturor, a fiilor lui duhovnicesti, a celor care il au reper de viata morala si daruire?
Maria spune: – Că i-a ajutat personal pe fiecare, pe mine prea puțin mă interesează, ci faptul cum spune Sf.Paisie Velicikovschi:
„Sfințenia adevăraților bărbați Sfinți nu se cunoaște propriu-spus după minuni(deoarece și păgânii, ereticii pot face „minuni” cu ajutorul diavolului), ci după adevărata credință ortodoxă, după felul în care păzesc cu grijă dogmele dumnezeiești, ce-i urmează toate Canoanele Apostolice, Sobornicești, Tradiția Bisericii Ortodoxe, după viețuirea cea fără de prihană, urmând toate poruncile Evanghelice și Patristice.”
Dacă nu veți  avea reper Sfinții Părinți și o să-l aveți ca reper pe pr.Iustin este vai de voi!
Rareș spune: – Ne-ai ranit foarte tare, pe multi, foarte multi oameni sinceri, curati la suflet,
Maria spune: – Este vorba de credința noastră, iar nu de rănile voastre și de curăția sufletelor voastre.
Rareș spune: – prin inconstienta de care ai dat dovada scriind si postand acest articol demonic.
Maria spune: – Arată-mi ce este demonic!
Rareș spune: – Oare nu ti se rupea sufletul cand ai scris aceste uratenii si calomnii?
Maria spune:- Mie mi s-a rupt sufletul când am auzit ce a spus: „Atâta vreme cât nu se împărtășesc împreună, mai merge….”!
Rareș spune: – Probabil ca nu, dar fii sigura, ai timp de acuma, daca nu iti revii la Adevar si ramai cu sufletul si inima intunecata. Vrajmasul si-a atins scopul, e fericit. ,,
Maria spune: – La care adevăr să vin? La adevărul „pr.Iustin”, care adevăr:„Atâta vreme cât nu se împărtășesc împreună, mai merge…”, „Până la potir”? Și păcat că nu vezi că cele ce-mi spui mie îți sunt adresate ție,de fapt!
Rareș spune: – Esti multumita, fericita sau esti victima unor oameni fara suflet si fara Dumnezeu?
Maria spune: – Care sunt aceia?
Rareș spune: – E o pata foarte rusinoasa , oricare ar fi situatia, dar este loc de indreptare, daca se vrea lucrul acesta si constientizezi gravitatea acuzelor aduse fara discernamant.
Maria spune: – Ce îndreptare să fac, să fiu de acord cu pr.Iustin când spune: „Atâta vreme cât nu se împărtășesc împreună, mai merge…”, „Până la potir?” Aceasta spun Sfinții Părinți? Să mă îndrept după toate minciunile?
Rareș spune: – Vai celor prin care vine sminteala! ,,
Maria spune: – Despre sminteală: 
Sf.Ioan Gură de Aur despre judecarea aproapelui: „Cei ce lucrează în afară de porunca lui Dumnezeu, aceia fac sminteală şi neorânduială şi nu acei ce se nevoiesc după putere să păzească stăpâneştile porunci”.
https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2018/05/22/sf-ioan-gura-de-aur-despre-judecarea-aproapelui-cei-ce-lucreaza-in-afara-de-porunca-lui-dumnezeu-aceia-fac-sminteala-si-neoranduiala-si-nu-acei-ce-se-nevoiesc-dupa-putere-sa-pazeasca-stap/
Rareș spune: – Daca mai ai putina frica de Dumnezeu si rusine de oameni, te sfatuiesc prieteneste sa revii asupra celor scrise. Nu iti fac deloc cinste!
Maria spune: – Repet din nou: păcat că nu vezi că ție ți se potrivesc asemenea cuvinte! Ce ar trebui să fac, să fiu de acord cu cele ce a afirmat pr.Iustin spunând: „Atâta vreme cât nu se împărtășesc împreună, mai merge…” și „Până la potir?” Pentru a avea mai multă cinste din partea oamenilor și rușine din partea lui Dumnezeu? 
Rareș spune: -Trezeste-te, cereti iertare, cerceteaza-ti sufletul, roaga-te si te indreapta, pentru ca ai intrecut orice masura!
Maria spune: – Ție ți le spui, eu nu am greșit cu nimic! Dovedește-mi tu argumentat cu Sfinții Părinți!
Rareș spune: Dumnezeu sa te ierte!
Maria spune: – Și pe tine să te lumineze!!!
Mulți argumentează faptele lui bune, dar adevărat că acestea ne vor salva, însă la fel și acestea dacă nu sunt făcute în duhul Sfinților Părinți, ne sunt spre osândă!
Cu faptele noastre bune ne putem osândi?…. Ilie Miniat: ”Dacă Dumnezeu nu ne va osândi pentru păcatele noastre, ne va osândi pentru faptele noastre bune”!
https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2017/04/09/cu-faptele-noastre-bune-ne-putem-osindi-ilie-miniat-daca-dumnezeu-nu-ne-va-osindi-pentru-pacatele-noastre-ne-va-osindi-pentru-faptele-noastre-bune/
Așa că cei ce cinstesc pe părintele Iustin, să arate felul cum a ținut dogmele și Canoanele Sfinților, iar nu așa zisele „minuni” sau „fapte bune”, căci acestea, dacă nu sunt în duhul Sfinților Părinți, toate sunt zadarnice și spre osândă. Degeaba vindecă trupul, dacă sufletul, ce merge la Domnul, este bolnav.
Ce folos au cei cărora li s-au făcut așa spuse „minuni” (de la părinții Iustin Pârvu, Arsenie Boca etc.) dacă ei rămân pe mai departe în patimile și pretențiile lor? Cum se vor mântui acești oameni, dacă ei nu au temelia Sfinților Părinți, ci temelia acestor așa ziși „sfinți”?
Cei care-i pun aureolă de „sfânt” sau aduc argumente așa spusele „minuni”, să demonstreze modul cum lucrează poruncile Domnului și cei care trâmbițează cu „minunile” lui, să arate smerenia lor, nu așa zisele „minuni” sau să arate  felul cum respectă legile lui Dumnezeu.
Sfântul Ioan Gură de Aur: „Deci arată-mi mie, dacă s-a umilit, dacă s-a schimbat și s-au făcut toate acestea, dacă nu, ce folos avem?” Aceasta să-mi arăți la cei ce-l cinstesc pe pr.Iustin.
I-am argumentat lui Silviu Chirilă și m-a blocat. Asemenea smerenie l-a învățat pr.Iustin? Prin aceasta și-a arătat identitatea lui și de ce duhuri este stăpânit!
Deci, arătați-mi dreapta credință ce a mărturisit-o părintele Iustin, felul cum avea grijă de dogmele dumnezeiești, modul cum aplica Sfintele Canoane celor ce mergeau la dânsul. Nu tot stăruiți cu așa zisele „minuni”, căci și păgânii, ereticii pot face „minuni” cu ajutorul diavolului.
Nu doresc a cataloga părintele Iustin în vreun mod, ci doar am vrut să arăt abaterile lui de la credință, ca nu cumva să ne osândim cu toții: eu pentru tăcere, iar alții pentru neștiință!
CONCLUZIE: Faptele bune, dacă nu au dreapta credință și nu sunt în duhul Sfinților Părinți, ne sunt spre osândă. Ereticii fac fapte bune, însă nu se mântuiesc. Dumnezeu știe cum au fost faptele părintelui Iustin Pârvu înaintea Lui, dar eu nu am vrut decât să arăt abaterile lui de la credință, pe care le-a mărturisit!
Cer iertare dacă am smintit pe cineva!

Despre maria

IMPARTASANIA CU NEVREDNICIE(cu păcate opritoare) DUCE LA DEMONIZAREA OMULUI ******************************************************************************** .....Căci şi atunci diavolul a intrat în Iuda după ce s-a împărtăşit; diavolul n-a dispreţuit Trupul Stăpânului, a dispreţuit pe Iuda, pentru neruşinarea lui, ca să afli că în aceia care se împărtăşesc cu nevrednicie cu Dumnezeieştile Taine, în aceia, mai cu seamă, intră mereu diavolul, ca şi în Iuda atunci. Cinstea este de folos celor vrednici, dar cei care se bucură cu vrednicie de cinste îşi atrag mai mare osândă....... ******************************************************************************** ....De aici tu trebuie să vezi că diavolul tocmai asupra acelora are stăpânire, care cu nevrednicie se împărtăşesc din această Sfântă Taină, şi că ei înşişi se aruncă într-o osândă încă mai mare. Eu aceasta o zic nu pentru a vă înspăimânta de această sfântă masă, ci pentru a vă face mai cu luare aminte....... ******************************************************************************** ....Adică, precum hrana cea trupească, intrând într-un stomac bolnav, mai mult sporeşte boala, aşa hrana cea sufletească, gustându-se cu nevrednicie, mai mult măreşte răspunderea şi osânda. De aceea vă conjur să nu ascundem în sufletul nostru nici un gând păcătos, ci să curăţim inima noastră, căci noi suntem Biserica lui Dumnezeu, dacă facem aceasta!” (Cuvânt la Sfânta şi Marea Joi, în vol. Omilii la Postul Mare…, p. 138) ******************************************************************************** https://tainacasatoriei.wordpress.com/2011/11/02/sfantului-ioan-gura-de-aur-despre-sfanta-impartasanie/
Acest articol a fost publicat în Diverse, Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s