Care sînt condițiile necesare săvîrșirii Sfintei Taine a Cununii

Image result for sf taină a cununiei
 321. –Casatoria este un act juridic de drept natural, moral si religios in cadrul legilor dumnezeiesti, prin care barbatul se uneste cu femeia pentru toata viata pamanteasca.
Pregatirea sau introducerea in casatorie se numeste logodna.
In prealabil, se face cercetarea reciproca a celor doi tineri prin ei insisi cu ajutorul parintilor sau a tutorilor.
Cand preotul trebuie sa i-a declaratie scrisa cu privire la:
a). Consimtamantul absolut liber al logodnicilor, verificat intr-un timp mai indelungat;
b). Varsta barbatului trebuie sa fie intre 18 si 70 ani, iar a femeii intre 16 si 60 ani, nu cum se prevede in vechile legi pagane varsta minima a barbatului de 14 ani si a femeii de 12 ani (I Tim. 5, 9-14; Clement Alexandrinul Pedagogul II, 10).
c). Varsta intre logodnici sa nu varieze prea mult decat intre 8 si 10 ani; d).
Unul dintre logodnici sa nu fie casatorit legal, caci poligamia, adica casatoria cu mai multe femei deodata, sau poliandria, adica casatoria cu mai multi barbati deodata este cu desavarsire oprita.
Adevarata casatorie crestina este monogamia ;
e). Unul dintre ei sa nu fi fost monah sau hirotonisit (Apost. 26; IV ec. 16; VII ec. 44; Neocez. 1; Sf. Vasile3,6,18,42; V. Apostazia monahului, clericului);
f). Sa nu fie rude intre ei. Se obisnuieste ca preotul sa afiseze pe usa bisericii cu 20-30 de zile mai inainte proiectul de logodna, pentru ca, comunitatea sa contribuie la dovedirea legalitatii si canonicitatii viitoarei casatorii, intreband in mai multe duminici dupa liturghie, spre a atrage atentia enoriasilor
322. – Logodna consfintita prin slujba bisericeasca are putere indiscutabila de casatorie (Deut. 22, 23-24; Matei 1, 18; VI ecum. 98; Sf.Vasile 22, 69; I Post. 22). In caz de desfacerea logodnei, casatoria viitoare a fiecarui logodnic este socotita ca a doua nunta. Acest soi de inrudire se opreste de la casatorie pana la al treilea grad inclusiv, pentru ceilalti membri ai fostilor logodnici.
„Si cei logoditi intru acest chip, de va muri, logodna lor, cei ce vor sa se faca preoti, nu mai pot lua alta femeie, fiindca se socotesc ca si cum s-ar fi casatorit a doua oara. Si totusi, de se vor fi casatorit nu pot fi primiti la preotie, iar de se vor hirotoni nestiind arhiereul se caterisesc. Mirenii nu mai pot lua pe sora, vara si alte rude ale fostei logodnice”. -Pidalion grec. p. 456.
323. – Cei ce renunta la logodna neconsfintita bisericeste din cauza neinvoielii sau ilegalitatii canonice sau naturale, cum ar fi sila (Sf.Vasile 38,40,42; II Cor. 6,14-16; IV ecum. 14; VI ecum. 72; Laod. 10,31; Sf.Vasile 39), varsta nepotrivita, erezia, descoperirea faptelor vicioase, boala, etc, ea n-are valabilitatea bisericeasca si intrarea fiecarui membru in alta logodna si casatorie, este libera. Siluirea ambilor logodnici sau a unuia, din motive indicate de rude, adeseori devine nenorocita, caci dragoste cu sila nu se face. De asemenea; rapirile sunt osandite (IV ecum. 27; VI ecum. 92), insa, cand rapirea a fost facuta cu voia logodnicii constatata prin dovezi anterioare si posterioare rapirii, dupa ce rudele se invoiesc, se aproba si de biserica, fiindca vointa logodnicilor trebuie sa decida in croirea soartei lor de viitor (Apost. 67 ; Ancira 11; Cart. 27 ; Sf.Vasile 22, 30).
Ieromonah Nicodim Sachelarie – CĂSĂTORIA LEGALĂ
https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2017/10/31/ieromonah-nicodim-sachelarie-casatoria-legala/

********************************************************

Pr.Cleopa – cele unsprezece reguli canonice ale nuntii crestine ortodoxe, dupa canoanele Bisericii lui Hristos.

Image result for PR CLEOPA SFATURI ORTODOXE
NUNTA CRESTINA
Nu toata nunta dintre oameni si nu la toate confesiunile religioase nunta este taina. Asa la protestanti, la catolici, la anglicani si la alte multe confesiuni si popoare, nunta n-are putere de taina. Este numai un simbol la dansii, un act de prietenie si o dovedinta oarecare intre sot si sotie. Dar niciunde n-are nunta putere harica de Taina si nu este atat de cinstita ca in Biserica dreptmaritoare de Rasarit.
Ca nunta sa fie cu adevarat taina mare si sfintita trebuie sa stiti ca nunta are unsprezece reguli canonice. Si numai atunci cand se face dupa aceste reguli nunta este adevarata nunta crestineasca si adevarata Taina mare.CONTINUARE AICI:
Pr.Cleopa – cele unsprezece reguli canonice ale nuntii crestine ortodoxe, dupa canoanele Bisericii lui Hristos.
https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2017/11/02/pr-cleopa-cele-unsprezece-reguli-canonice-ale-nuntii-crestine-ortodoxe-dupa-canoanele-bisericii-lui-hristos/

********************************************************

Ieromonah Nicodim Sachelarie – CĂSĂTORIA LEGALĂ

Related image
321. – Casatoria este un act juridic de drept natural, moral si religios in cadrul legilor dumnezeiesti, prin care barbatul se uneste cu femeia pentru toata viata pamanteasca. Pregatirea sau introducerea in casatorie se numeste logodna. In prealabil, se face cercetarea reciproca a celor doi tineri prin ei insisi cu ajutorul parintilor sau a tutorilor. Cand preotul trebuie sa i-a declaratie scrisa cu privire la: a). Consimtamantul absolut liber al logodnicilor, verificat intr-un timp mai indelungat; b). Varsta barbatului trebuie sa fie intre 18 si 70 ani, iar a femeii intre 16 si 60 ani, nu cum se prevede in vechile legi pagane varsta minima a barbatului de 14 ani si a femeii de 12 ani (I Tim. 5, 9-14; Clement Alexandrinul Pedagogul II, 10). c). Varsta intre logodnici sa nu varieze prea mult decat intre 8 si 10 ani; d). Unul dintre logodnici sa nu fie casatorit legal, caci poligamia, adica casatoria cu mai multe femei deodata, sau poliandria,………..CONTINUARE AICI :
Ieromonah Nicodim Sachelarie – CĂSĂTORIA LEGALĂ
https://deasaim partasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2017/10/31/ieromonah-nicodim-sachelarie-casatoria-legala/

********************************************************

Ieromonah Nicodim Sachelarie – CASNICIA

Related image416. – Biserica n-a fixat sotilor un program de convietuire, caci nu poate intra in amanuntele zilnice, ci a lasat totul la constiinta lor si la posibilitatea de a se iconomisi unul pe altul, potrivit cu natura, mijloacele si idealul fiecaruia. In general, sotii au datoria de a se ajuta unul pe altul si la voie buna si la necaz, si, mai ales, la greutati de boala si de viata sociala. Credinciosia unuia fata de altul trebuie sa fie sfanta, copiii sa fie bine crescuti, gospodaria bine chibzuita si, demnitatea morala si sociala cu grija pastrata. „Casatoria sa fie pazita in toata cinstea si patul sa fie nespurcat, caci Dumnezeu va judeca pe curvari si pe preacurvari” (Ev. 13,4).CONTINUARE AIICI:
Ieromonah Nicodim Sachelarie – CASNICIA
https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2017/10/31/ieromonah-nicodim-sachelarie-casnicia/

********************************************************

Reclame

Despre maria

IMPARTASANIA CU NEVREDNICIE(cu păcate opritoare) DUCE LA DEMONIZAREA OMULUI ******************************************************************************** .....Căci şi atunci diavolul a intrat în Iuda după ce s-a împărtăşit; diavolul n-a dispreţuit Trupul Stăpânului, a dispreţuit pe Iuda, pentru neruşinarea lui, ca să afli că în aceia care se împărtăşesc cu nevrednicie cu Dumnezeieştile Taine, în aceia, mai cu seamă, intră mereu diavolul, ca şi în Iuda atunci. Cinstea este de folos celor vrednici, dar cei care se bucură cu vrednicie de cinste îşi atrag mai mare osândă....... ******************************************************************************** ....De aici tu trebuie să vezi că diavolul tocmai asupra acelora are stăpânire, care cu nevrednicie se împărtăşesc din această Sfântă Taină, şi că ei înşişi se aruncă într-o osândă încă mai mare. Eu aceasta o zic nu pentru a vă înspăimânta de această sfântă masă, ci pentru a vă face mai cu luare aminte....... ******************************************************************************** ....Adică, precum hrana cea trupească, intrând într-un stomac bolnav, mai mult sporeşte boala, aşa hrana cea sufletească, gustându-se cu nevrednicie, mai mult măreşte răspunderea şi osânda. De aceea vă conjur să nu ascundem în sufletul nostru nici un gând păcătos, ci să curăţim inima noastră, căci noi suntem Biserica lui Dumnezeu, dacă facem aceasta!” (Cuvânt la Sfânta şi Marea Joi, în vol. Omilii la Postul Mare…, p. 138) ******************************************************************************** https://tainacasatoriei.wordpress.com/2011/11/02/sfantului-ioan-gura-de-aur-despre-sfanta-impartasanie/
Acest articol a fost publicat în despre casatorie, Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Care sînt condițiile necesare săvîrșirii Sfintei Taine a Cununii

  1. Pingback: Ce sînt căsătoriile necanonice… | DEASA IMPARTASIRE CU NEVREDNICIE

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s