Să nu urmăm învățăturilor greșite!

Imagini pentru iata duhovnicul
Prin paginile de mai jos nu vreau să fac tulburare ca să supăr pe cineva ,și nici nu vreau să fiu înțeleasă greșit. Dar mă văd nevoită să vă fac cunoscute anumite lucruri pe care trebuie să le știți și la care trebuie să luăm aminte.
Nu vreau să pronunt o sentință,sau să  ma pronunt in privinta sfinteniei cuiva,ci vreau doar să mă opresc asupra unor învățături greșite ale părintelui Arsene Papccioc . Nu vreau să dicutăm despre mântuirea dânsului dacă s-a mântuit sau nu, sau dacă e sfânt sau nu…căci nu e traba mea….ci eu vreau doar vreau să analizăm împreună anumite învățături greșite ale dânsului.
Nu am nimic cu viața și faptele unora dintre povățuitorii de suflete contemporani,mai ales că au trecut deja la Domnul.De asemenea nu putem decît să ne folosim din plin de sfaturile lor bune,atunci cînd sânt date după învățătura Sfintei Scripturi , a Sfinților Părinți și a Sfintelor Canoane. Dar atunci cînd există între învățăturile lor folositoare de suflet și unele care contrazic învățătura Sfinților Părinți ,noi nu putem să le urmăm.
Așa ne învață Sfinții Părinți precum:Sf Fotie cel Mare ,Sf Grigorie Palama ,Sf Marcu al Efesului Și alți Sfinți Părinți.Sfaturile lor în privința învățăturilor, dăunătoare de suflet , pe care le putem găsi în cartea cuviosului Serafim Rose întitulată „Locul fericitului Augustin în Biserica Ortodoxă”.
Dau mai jos cîteva dintre învățăturile greșite ale părintelui Arsene Papacioc amestecate cu alte învățături folositoare ale dânsului.
În paginile de mai jos o să fac referire în special la cartea: „Iată duhovnicul ”de unde am extras căteva din învățăturile greșite ale părintelui Arsene Papcioc.
Și să le luăm pe rînd:
La pagina 71 părintele Arsene Papacioc spune:
„Deci duhovnicul nu greşeşte, micşorând timpul pocăinţei în marea lui răspundere, că spune Sfântul Vasile cel Mare în Canonul 74:
Cel care are putere de a lega şi dezlega nu  se canoniseşte micşorând timpul pocăinţei, pentru cel care se căieşte de bunăvoie spovedindu-se, că unul ca acesta ajunge degrabă la iubirea lui Dumnezeu”.
Maria : Da,zice acest lucru Sf Vasile CEL MARE în acest canon,dar unde găsește pr Arsene , așa de multe cazuri , de acestea de care vorbește Sf Vasile aici în care să poată face ceea ce zice Sf Vasile Cel Mare.
Apoi La pagina 80 părintele ArsenePapacioc spune:
„Pr. Teofil Pârâian  :Spuneți-mi cum împărtășiți ? Respectiv,ce aveți în vedere în ceea ce privește frecvența împărtășirii?
Pr Arsene Papacioc : Părinte,eu nu sunt prea cu dezlegarea deasă,dar e o mare greșeală să-l oprești ani de zile.Eu bunăoară,n-am depășit chiuretaje(avorturi)trei ani oprire de la împărtășanie.
Pr. Teofil Pârâian  :La fel și eu,pentru orce păcat,și ucidere,și orce.De ce?Pentru că Pr Stăniloaie , în dogmatica,scrie să nu dăm mai mult de trei ani amânare la Sf Împărtășanie”.
––––
Astăzi,cînd foarte mulți se împărtășesc destul de rar,oprirea de la Sf Împărtășanie pentu un an,doi sau trei nu mai e simțită ca un canon sficient.Mai eficientă e recomandarea înfrânării de la păcatele mărturisite și anumite reparații corespunzătoare.(Pr Prof.Dumitru Stăniloaie Teologia Dogmatică,vol 3)
––––-
Pr Arsene Papacioc :  Am procedat așa fără să fi cunoscut părerea Părintelui Stăniloaie”.
Maria :Ambii duhovnici,(pr Teofil si pr.Arsene Papacioc)se bazează pe recomandarea făcută de pr Dumitru Stăniloaie.Dar potrivit Sfinților Părinți ale căror canoane le găsim în Pidalion,și potrivit învățăturilor Sf Nicodim Aghioritul din lucrarea carte foarte folositoare de suflet dacă le vom citi vom vedea că ceea ce spun ei nu este deloc în concordanță cu învățătura Sfinților Părinți.E bine a citi în acest sens și broșura cum să ne împărtășim.
I. Cum ne împărtăşim? Împotriva curentului care a transformat deasa Împărtăşanie într-o modă
II. Cum ne împărtăşim? Împotriva curentului care a transformat deasa Împărtăşanie într-o modă (ignorând păcatele opritoare)
La pagina 97-98 părintele ArsenePapacioc spune:
„Pr. Teofil Pârâian  : Un părinte întreabă : Sunt oameni care nu au știut,au făcut păcate foarte grave și s-au întors.O problemă foarte delicată aplicarea canoanelor.
Pr Arsene Papacioc :-Părinților,s-ar putea să înșele pe foarte mulți aceste canoane,chiar ale Sfăntului Vasile cel Mare-să mă ascultați cu atenție !-și se sperie cînd aud de canoane.Asta e o mare greșeală !Trebuia văzută elasticitatea canoanelor.Noi trăim momentul nostru istoric,să avem foarte mare respect,să valorificăm,să ne orientăm după canoanele acestea,pentru că prin ele ni se arată gravitatea păcatelor de către acei grozavi iluminați părinți-li se zice și cei mari că nu au spus ei fără rost.Dar constat un lucru.Dacă vreți să cercetați Pidalionul,vedeți că ei au ținut cont mai mult de starea sufletească a penitentului.Eu am să vă rog să țineți cont de un canon care să vă ajute enorm de multCanonul -74 al Sf Vasile cel Mare care-mi dă prilejul să vă răspund la întrebarea aceasta.Mare atenție ! Este important dacă omul prinde momentul psihologic,cînd face canonul acesta,în situația care ne găsim noi cu el,deci depinde de iscusința duhovnicului.Nu știm împrejurarea care s-a găsit,în ce situație a fost : „Nuștiu ce s-a întâmplat,nu se putea..” deci are un indiciu de circumstanțe de ușurare.Și atunci, noi,care facem pe „canoniștii”că:„A zis Sf Vasile cel Mare!” aducem în discuție canoanele și începem să nu ținem cont de împrejurarea pe care o trăim alături de semenul nostru,căci de tine depinde,părinte duhovnic! îngăduințe pe pogorăminte În general,eu sînt pentru îngăduință,pentru pogorământe dar pe ceva:pe o căință!”.
Maria :Unde găsim în toate canoanele din Pidalion atâta îngăduință de care a dat dovadă pr Arsene ?de asemenea oare ce vor face duhovnicii din zilele noastre care vor urma sfaturilor părintelui Arsene Papacioc?Dacă vom citi canoanele Sf Ioan Postnicul din Pidalion,vom vedea că el scurtează timpul opririi de la Sf Împărtășanie pînă la 5 sau chiar 3 ani de zile dar,cere și post aspru în tot acest timp și 200-300 metenii pe zi.Ori pr Arsene nu cere aproape nimic de la cei care le scurtează anii de oprire de la Sf Împărtășanie .„Căința”de care face atâta caz pr Arsene Papacioc se reduce la extrem de puține nevoințe după dânsul.Ori Sf Ioan Postnicul zicea că cine nu respectă cele ce le-a cerut el în pogorămintele sale de la Canoane , să stea oprit de la SfÎmpărtășanie anii îndelungați pe care îi cer Sfinții Părinți în canoanele lor.(vezi asta în carte foarte folos de suflet)
Cei canonisiți cu anii puțini de la Sf.Ioan Postitorul,va trebui să facă și canonul de nevoințe, însemnând, sute de metanii, post aspru(hrană uscată după al noulea ceas(ora 3 după amiază)etc…. altfel anii puțini nu le vor folosi…
La pagina 103 Părintele Arsene Papacioc spune:
„Pr. Teofil Pârâian  : O altă problemă pe care am auzit-o în anumite discuții,fie că au venit și mi-au spus de la diferite mănăstiri,fie diferiți duhovnici au spus următorul lucru :cînd cineva săvîrșește un păcat mare se spovedește,dar duhovnicul nu-i dă dezlegarea propriu-zisă,nu-i spune rugăciunea de dezlegare,pentru că trebuie amânată acastă dezlegare !
Pr Arsene Papacioc :-Eo mare greșeală !s-a spovedit,dă-i dezlegare !nu-l împărtășești asta e altceva . Nu-i dai dezlegare la această Taină a Euharistiei,dar dă-i dezlegarea pentru păcate pentru că orice ar fi făcut, jertfa de pe Golgota depășește gravitatea oricărui păcat.Hristos nu a venit numai pentru o anumită categorie de bolnavi sau greșiți.Nu se poate !”
Maria:referitor la dezlegarea de păcate trebuie să știm că după Sfinții Părinți sînt anumite persoane care nu pot fi dezlegate nici de păcate,decât în anumite condiții.Dar despre asta citiți cu atenție articolul „despre dezlegarea de păcate”
Despre dezlegarea de păcate la spovedanie
La pagina 110 Spune pr Arsene Papacioc
„În ce priveste oprirea de la Sfânta Împãrtãsanie a femeilor care au fãcut avorturi, eu n-am depãsit trei ani, dacã se cãiesc din toatã inima. Si se cãiesc! Dar, mai mult decât a canonisi, le arãt cu orice chip marea gresealã pe care au fãcut-o. Copiii acestia lepãdati ne vãd, si este încã timp sã plângem si sã cãdem cu fata la pãmânt.
Le dau canon – sfãtuitor, bineînteles – în sensul unei nevointe scurte, dar permanente; zi de zi, toatã viata, sã facã ceva, care e chestie de secunde, dar care tine de pocãinta aceasta sincerã. Sã fie constientã toatã viata de ceea ce a fãcut. Nu mã intereseazã un canon rece, pe care îl face tur-tur-tur sau nu-l face, ci un canon la care sã participe. Si am rezumat numai la câteva secunde durata acestui canon pe care îl dau, numai sã fie o stare de prezentã continuã a ceea ce a fãcut”.
Maria:Citiți Pidalionul fraților și vedeți dacă veți găsi la Sfinții Părinți așa ceva!adică :Canon pentru păcate grele care să țină „cîteva secunde” în fiecare zi.
La pagina 112 Spune pr Arsene Papacioc:
„Oprire de la împãrtãsit sub trei ani; n-am depãsit trei ani. Dar nu fac lucrul acesta de capul meu, ci urmãrind canoanele Pidalionului. Acum sunt sapte editii; când predam, odatã, asa ceva, nu era nici o editie; ba era una, destul de ascunsã, fãcutã de un preot îndrãznet”.
Maria:unde a găsit pr Arsene în Pidalion de care zice că ține cont,pentru orce păcat pe care l-ar face cineva nu trebuie să-l oprească de la împărtășire mai mult de trei ani?Așa după cum am mai spus chiar dacă Sfintul Ioan Postnicul face pogorăminte la oprirea de la împărtășire   pînă la 5  sau trei ani,tot el spune că cine nu face cele învățate de el ,să stea neapărat oprit de la Împărtășire anii îndelungați pe care i-a cerut Sfinții Părinți în canoanele lor.
Cei canonisiți cu anii puțini de la Sf.Ioan Postitorul,va trebui să facă și canonul de nevoințe, însemnând, sute de metanii, post aspru(hrană uscată după al noulea ceas(ora 3 după amiază)etc…. altfel anii puțini nu le vor folosi…
La pagina 113 Spune pr Arsene Papacioc:
„Deci, eu nu sunt pentru o oprire prea mare. Pe duhovnici îi întreb dacã au fost prea aspri sau prea blânzi. Dacã au fost cu pogorãmânt, e foarte bine, dar bazându-se pe trãirea celui care se cãieste. Nu trebuie sã rãmâi la un canon rece – „faci atât pentru cã ai fãcut atât”. Când vin la mine la spovedit diferiti credinciosi, femei mai ales, si îmi spun cât au fost opriti de la împãrtãsit, îmi dau seama ce au fãcut dupã anii cât au fost opriti. Asta nu înseamnã duhovnicie, ci înseamnã un fel de dura lex sed lex – „legea e asprã, dar e lege” -, care în justitia laicã se potriveste, dar la noi nu, pentru cã aici se face uz de mila lui Dumnezeu cu orice chip”. 
Maria:într-adevăr mare e mila lui Dumnezeu dar să nu uităm că Dumnezeu e și drept.Chiar dacă un duhovnic apelează la pogorăminte cînd e vorba de canonisirea păcatelor ,el trebuie să aibă grijă ca nu cumva aceste pogorăminte ale sale să fie în contradicție totală cu canoanele sfinților Părinți din Pidalion.
La pagina 115 Spune pr Arsene Papacioc:
„Asa cã eu sunt silit, în cazul avorturilor, când stau de vorbã cu duhovnicii, dacã este cazul, sã-i canonisesc pentru cã au fost nepãsãtori si au dat la întâmplare canoane de ani si ani. Nu timpul decide, ci pocãinta ta interioarã. S-ar putea, într-un timp foarte scurt, sã ajungi si la marea milostivire a lui Dumnezeu. Deci, conteazã enorm de mult trãirea aceasta în Dumnezeu, smerenia… „prãpastie de smerenie”, cum se spune. Aceasta va decide”.
Maria:deci,părintele Arsene este pentru canonisirea preoților care dau canoane pentru păcate în duhul SFinților Părinți ale căror canoane le găsim în Pidalion.Adesea face mare caz de pocăința interioară dar trebuie să știm că oricît de mare ar fi aceasta Sfînții Părinți În Pidalion nu merg pînă la anularea timpului opririi d ela împărtășire ,cum ar lăsa să se înțeleagă părintele Arsene uneori.
La pagina 116 Spune pr Arsene Papacioc:
„Am întrebat adeseori femei, fete, despre chiuretaj. Si ce am constatat: când întrebam de niste pãcate neînsemnate, spuneau foarte greu cã le-au fãcut; le era rusine – cã au mintit, cã au furat etc. Dar când întrebam de avort, spuneau imediat: „Da, am fãcut!”, ca si cum avortul era un lucru neînsemnat. Aceasta pentru cã în vremea de astãzi este considerat un lucru oarecare. Mã interesa sã-i pun în starea de trezvie, de simtire cã întreruperea de sarcinã este un pãcat foarte mare, grozav de mare”.
Maria:Aici se vede foarte clar cît de rară este pocăința interioară de care face atâta caz părintele Arsene.Aici se vede cît de tare se căiesc femeile pentru avorturile lor și cît este de nejustificată atitudinea părinttelui Arsene care a dat canon de cîteva secunde pe zi pentru astfel de păcate grele cum sânt avorturile.De asemenea să ne gîndim și la gravitatea situației pe care o crează părintele Arsene atunci cînd încearcă să recomande cumva duhovnicilor care-l ascultă să facă cum zice el și nu cum cere Pidalionul.
La pagina 116 Spune pr Arsene Papacioc:
întrebare:„Ce sfaturi de mângâiere obisnuiti sã dati acestor femei care vin, femei care uneori deznãdãjduiesc pentru pãcatul pe care l-au fãcut?
Răspunde pr Arsene Papcioc:Adevãrul este cã nu le las în situatia de a fi hãrtuite de fel de fel de sfaturi, ci le spun: Da, este iertare. Eu te dezleg acum pentru totdeauna, numai cã urmeazã sã-L îmblânzesti pe Dumnezeu cu acest simulacru de canon pe care ti-l dau. Dar canon de simtire, nu de nevointã”. Deci, cu orice chip o asigur cã este iertatã si nu mai este nevoie sã-l tot mãrturiseascã. Se mai spune cã trebuie sã-l spui din nou, din când în când… ”
Maria:Cît privește sfatul Părintelui Arsene că nu trebuie mărturisite păcatele decît o singură dată e bine a citi în acest sens sfătuirea contrară pe care o dă Sf nicodim Aghioritul în carte foarte folositoare de suflet . În această carte Sf Nicodim Aghioritul recoamndă să facem o spovedanie generală anuală chiar și la același duhovnic nu pentru că ne-am îndoi de iertarea păcatelor dacă au fost canonisite cum trebuie,ci pentru a ne face pe noi să ne adâncim și mai tare într- stare de smerenie și de pocăință adevărată pentru păcatele noastre . Sfatul Sf Nicodim Aghioritul este cu atât mai valabil astăzi mai ales pentru faptul că dat fiind neținerea la canoane a multor duhovnici , din zilelele noastre,se poate ca noi făcînd o spovedanie generală anuală să fim canonisiți cum trebuie de un anumit duhovnic,cu toate că ceilalți dinaintea lui nu ne-au canonisit cum trebuie.
La pagina 118 Spune pr Arsene Papacioc:
întrebare:„Pot fi recomandate mijloacele anticonceptionale, cu pretextul cã este un pãcat, dar este un pãcat mai mic?
Răspunde pr Arsene Papcioc:Dragã, anticonceptionalele si alte mijloace asemãnãtoare sunt fraudã conjugalã si atentat împotriva planurilor lui Dumnezeu. Nu e crimã; e numai atentat. Este un pãcat mai mic. Dar noi nu îngãduim nici cel mai mic pãcat! Pentru cã, din momentul în care m-asez pe aceastã pozitie de acceptare a unor pãcate mai mici, încep sã mã gândesc: dar care-i mic si care-i mare? Sau „sarpe mic si sarpe mare”; dacã un sarpe mic te muscã cu atâta otravã încât sã mori, nu mai e nevoie sã te muste altul mai mare! Deci, e o mare gresealã. Nu accept, însã nu-i pot opri de la împãrtãsanie pentru aceste fraude conjugale ca pe cei care au fãcut avort. Îi împãrtãsesc mai repede”. 
Maria:Deci părintele Arsene nici nu realizează că femeile care se păzesc pentru a nu avea copii folosind mijloace moderne de pază,că ele fac tot avorturi.Anticoncepționalele steriletul(spirala) înjecțiile , împlanturile,toate sînt avortive.Unii medici care mai spun adevărul ne informază că cei care se folosesc de aceste mijloce de contracepție fac 2 avorturi pe ani.Alții însă zic că e vorba de mai multe vorturi,chiar pînă la 10 avorturi pe an.Deci,în cazul acesta ne imaginăm oare cît de mult a greșit pr Arsene?și acei duhovnici care vor face aceiași greșeală ca și el ?
**************
La pagina 123 Spune pr Arsene Papacioc:
”În cazul în care un duhovnic e cu totul împătimit,trebuie schimbat.De asemenea dacă leagă cu anii să nu te împărtășești trebuie schimbat.
Dintru început ajutați-vă de unul care nu vă mai ridică probleme.Mai ales se ține cont și de momentul istoric. În care trăim”.
Maria:Deci pentru părintele Arsene duhovnicii care canonisec în duhul Sfintelor canoaneale  Sfinților părinți din Pidalion trebuiesc schimbați.Vai de noi dacă ascultăm de așa sfaturi de la aș duhovnici.
TOT LA PAGINA 123
Unul a primit canon să citească de trei ori Biblia.Biblia pe care o citești o dată-n viață.
Maria:După Părintele Arsene Sf Scriptură trebuie citită doar o dată în viață.Deși Sfinții Părinți o citeau foarte des pînă o știau pe de rost.Să ne amintim că Sf Serafim de Sarov citea într-o săptămână tot Noul Testament.
******************
La pagina 123 Spune pr Arsene Papacioc:
„Bolnavii sînt scutiți de post că de fapt pentru ei laptele și ouălele sunt doctorii.
În perioada posturilor se poate mânca cu ulei.Nu este o oprire canonică,ci numai o sfătuire pentru caloriile pe care le conține uleiul”.
Maria:În aceste sfaturi părintele Arsene este de asemenea în contradicție cu recomandările Sfinților Părinți din Pidalion și din Tipicele Bisericii Ortodoxe.Modul cum pune problema lasă să se înțeleagă că toți bolnavii în posturi pot mînca lapte și ouă.
************ 
La pagina 161 Părintele Arsene Papacioc complectează:
„Domnul nostru Iisus Hristos ne-a arătat cu însuși Scump Sîngele Lui și glas dumnezeiesc calea spre mântuire . La întrebarea :„Dacă se mântuiesc cei ce nu sînt ortodocși”, răspund:Noi urmăm calea arătată de El-Ortodoxia.Dacă Bunul Dumnezeu,în iconomia Lui divină,îi va salva și pe non-ortodocși… aceasta nu ne privește pe noi,pentru că nu ne tîrguim cu marele Adevăr….”
R:Deși Sfinții Părinți arată clar că ereticii și păgânii nu se mântuiesc aici părintele Arsene prin modul cum vorbește el de iconomia lui Dumnezeu lasă să se înțelegă că se vor mântui majoritatea lor.
La pagina 99 Spune pr Arsene Papacioc:
Uite să vă spun o întâmplare :a venit în Sâmbăta Patimilor cu un maramuresan mare,cu sarica pe el:
„N-o, domn’ Părinte, am venit să mă mărturisesc, să mă grijesc!”A doua zi era Paștile,știți . Ei,acel bătrân nu era prea bătrân dar în sfârșit un om de șaizeci de ani.Avea nevasta de 35 de ani adventistă . În centru de adveniști de acolo voia să-l prindă prin nevastă-sa pe badea Ion.Ăsta era un om voluminos și avea prin preznța lui fizică…cuvînt greu !N-a cedat badea Ion,săracul,la nimeni,nici în fața soției.Deci treizeci și cinci ani n-a avut un paști ca lumea,că șoția era adeventistă,făcea ouăle roșii te miri cum…
Eu mi-am dat seama :el săracul,a mărturisit Adevărul numai prin tăcere…N-am avut de lucru,că dorea să se împărtășească și l-am întrebat :
„Ai postit,bade Ioane ?”. Dom părinte,Am mâncat si ieri de dulce în vinerea Mare.Eu sânt pe drum… ”Și acum m-am gîndit :Ei Arsene ce faci acum?”tipicarul”,știți…Zic :„Ce ar face Hristos !” S-a pogorât pînă în adîncurile mizeriei omenești nu ca să anihileze făptura Sa,ci s-o transfigureze.S-a uitat Mântuitorul că a mîncat de dulce ?Dar omul ăsta mărturisește Ortodoxia de 35 de ani !
Te împărtășești bade Ioane,dar nu mai mânca pînă mâne !”-pînă a doua zi erau cîteva ceasuri.Și au insistat preotesele să le spun un cuvînt  și au venit și preoții.Și le-am spus exemplu acesta :
„Măi,trebuie să le atrag atenția !”,nu„Tipic tipic și la inimă nimic !”.Trebuie să ai înțelegere,să iubești pe omul acela.Și vă mai spun și altceva,părinților.Chiar venirea la mărturisire este un canon,de care trebuie să ții cont,căci el îl împlinește.
Iată un răspuns cu privire la canoane !Canoanele rămân valabile :tu judecătorule,tu duhovnicule dispui dacă-l împărtășești sau nu.Nu numai decît dacă spune canonul ,tu constată la fața locului stadiul de pocăință al omului..Am spus mereu :Fiți îngăduitori ,dar pe ceva !.Eu am fost pe ceva cu badea Ion.Nu observa nimeni că de 35 de ani a mărturisit ortodoxia,mai mult decît noi,cei mari cu numele licențiați.
Deci totul este în funcție de pocăință”.
Maria:Oricum s-ar justifica părintele Arsene în cazul de mai sus,pentru ceea ce a făcut cu badea Ion Sfînții Părinți n-ar fi făcut ceea ce a făcut el în acest caz.N-ar fi călcat canoanele nicidecum.Sf Teodor Studitul zice că nu este Sfânt cel ce calcă canoanele Sfinților Părinți
„Nici un sfânt nu a încalcat legea lui Dumnezeu; dar nici nu s-ar fi putut numi sfânt, daca ar fi calcat-o”.„
**************
Mai jos dau din alte locuri afirmații nepotrivite ale pr Arsene Papacioc.
Parintele Arsenie Papacioc despre IPS Bartolomeu Anania
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/08/26/parintele-arsenie-papacioc-despre-ips-bartolomeu-anania-si-despre-stilisti-acum-indrazniti-sa-loviti-si-in-parintele-arsenie/
Pe Bartolomeu Anania îl spovedesc şi el este unul din cei care mai ţin adevărul şi nu o să cedeze.
Mai spovedesc şi pe alţi ierarhi şi dacă nu fac ce le-am zis şi nu ţin adevărul până la capăt, o cam slăbesc cu ei… Nici pe Hristos nu l-a urmat nimeni, dar El a biruit.Aşa şi Anania a biruit“.
Mitr. Bartolomeu Anania pomenește pe papa ca pe un frate al nostru în Hristos având succesiune apostolică întocmai ca orice arhiereu din Biserica Română!!!
iată eu, Marcu păcătosul, vă spun că :„
oricine pomeneşte pe papa ca pe un ierarh ortodox este vinovat. Iar cel ce cugetă dogmele latinilor (papistaşilor), cu latinii se va judeca şi se va socoti vânzător al Credinţei.” (p. 244)
Maria:Se văd limpede astăzi mai ales după Sinodul din Creta roadele spovedaniei ierarhilor de către părintele Arsene și de alți duhovnici comntemporani cu el(Pr.Cleopa,pr Simion Zaharia etc. Cît privește  Mitropolitul Bartolomeu Anania se poate vedea mai sus cum îl numea el pe ereticul papa al Romei.
*****************
 
 
Deși Sf Ignatie Briancianinov,spune despre urmarea lui Hristos scrisă de ereticul apusean Toma de kEMPIS că este scrisă din înșelare drăcească ,totuși pr Arsene Papacioc spune undeva  că:„sa ma ierte Sfantul Ignatie Briancianinov dar eu citesc Urmarea lui Hristos in fiecare zi”.
Iată că și în acest caz pr Arsenie are o opinie contrară învățăturii Sfinților Părinți.
Maria:În concluzie închei această postare cu cuvintele Sf Fotie cel Mare din Cartea Cuviosului Serafim  Rose intitulată :„Locul fericitului Augustin În Biserica Ortodoxă.
„…Sf Fotie explică mai amănunțit care este concepția ortodoxă în privința unui mare și Sfânt Părinte care a greșit.
Într-una din lucrările sale,„Epistola către Patriarhul Acvilei”(care era unul dintre principalii apopogeți ai lui Filioque în Apus sub domnia lui Carol cel Mare),Sf.Fotie răspunde la cîteva întîmpinări.
La afirmația că : „Marele Ambrozie ,Augustin,Ieronim și alții au scris că Duhul Sfânt purcede și de la Fiu ” Sf Fotie  răspunde:
„Dacă zece sau chiar douăzeci de Părinți au spus acestea ,600 și încă mult mai mulți nu au spus-o. Cine oare necinstește pe Părinți?Oare nu aceia care, închizînd întreaga evlavie a cîtorva Părinți în puține cuvinte și așezîndu-i împotriva sinoadelor, îi vor mai bine pe aceștia, iar nu cinul cel fără de număr (al celorlalți Părinți)?Sau cei ce aleg ca apărători ai lor pe Părinții cel mulți? Cine îi necinstește pe sfinții Augustin,Ieronim și Ambrozie?Oare nu acela ce-i silește să grăiască împotriva celui de obște Stăpân și Învățător?Sau poate acela care ,nefăcînd nimic de acest fel,dorește ca toți să urmeze hotărîrea Stăpînului de obște?”
Apoi Sf.Fotie prezintă o întîmpinare tipică pentru mult prea frecvenă și îngusta-logică mentalitate latină:
„Dacă ei au învățat bine ,atunci oricine îi socotește ca Părinți trebuie să le primească cugetele,dar de nu au vorbit în chip cinstitor ,trebuie să fie lepădați cu totul dimpreună cu ereticii”.
Răspunsul Sf Fotie dat acestei concepții raționaliste este un model pentru adîncimea ,sensibilitatea și milă cu care adevărata Ortodoxie îi privește pe cei ce au rătăcit cu bună-credință:
„Oare nu au fost împrejurări tulburi ce au silit pe mulți Părinți în parte să se rostească în chip nedeslușit,în parte să vorbească potrivit cu împrejurările ,sub loviturile dușmanilor ,iar uneori și din omenească neștiință,căreia și erau supuși?(…)
Dacă unii au vorbit în chip nedeslușit ,sau pentru vreo pricină neștiută nouă s-au abătut chiar de la calea cea dreaptă ,DAR NU AU FOST ÎNTREBAȚI ȘI NIMENI NU I-A ÎNDEMNAT SĂ AFLE ADEVĂRUL,il primim în rîndul Părinților ca și cum nu ar fi spus acel lucru,din pricina dreptății viețuirii lor și alesei lor virtuți și credințe,fără greș în alte privințe.
Însă nu urmăm învățătura lor în care se abat de la calea adevărului…Noi însă, care știm ca unii dintre Sfinți noștri Părinți și dascăli s-au abătut de la credința dogmelor celor adevărate,nu luăm ca învățătură acele locuri unde ei s-au abătut ,ci îmbrățișăm oamenii.La fel și cu orcine dintre cei învinovățiți de învățătura că Duhul purcede de la Fiul,nu primim ceea ce se împotrivește cuvîntului Domnului,dar nu-i lepădăm din rîndul Părinților”.
PS: Am scos in evidenta cu majuscule cuvintele ” dar nu au fostr intrebati si nimeni nu i a indemnat sa afle adevarul” pt a face distinctie intre Sfintii Parinti din vechime si cei pe care lumea vrea sa ii faca „sfinti parinti” astazi , desi ultimii au fost iintrebati si au fost indemnati sa afle adevarul.
Sfintilor din vechime cand lu se spunea adevarul atunci cand grseau fiindca erau smeriti se indreptau imediat(vezi cazul Gherasim de la Iordan care a parasit erezia monofizita la sfaturile sf eftimie cel mare). „Sfintii” din zilele noastre cand erau atentionati asupra greselilor lor fiindca nu aveau smerenie nu au acceptat sa isi repare greselile lor.
20170709_133655 (1)

 

Anunțuri

Despre maria

IMPARTASANIA CU NEVREDNICIE(cu păcate opritoare) DUCE LA DEMONIZAREA OMULUI ******************************************************************************** .....Căci şi atunci diavolul a intrat în Iuda după ce s-a împărtăşit; diavolul n-a dispreţuit Trupul Stăpânului, a dispreţuit pe Iuda, pentru neruşinarea lui, ca să afli că în aceia care se împărtăşesc cu nevrednicie cu Dumnezeieştile Taine, în aceia, mai cu seamă, intră mereu diavolul, ca şi în Iuda atunci. Cinstea este de folos celor vrednici, dar cei care se bucură cu vrednicie de cinste îşi atrag mai mare osândă....... ******************************************************************************** ....De aici tu trebuie să vezi că diavolul tocmai asupra acelora are stăpânire, care cu nevrednicie se împărtăşesc din această Sfântă Taină, şi că ei înşişi se aruncă într-o osândă încă mai mare. Eu aceasta o zic nu pentru a vă înspăimânta de această sfântă masă, ci pentru a vă face mai cu luare aminte....... ******************************************************************************** ....Adică, precum hrana cea trupească, intrând într-un stomac bolnav, mai mult sporeşte boala, aşa hrana cea sufletească, gustându-se cu nevrednicie, mai mult măreşte răspunderea şi osânda. De aceea vă conjur să nu ascundem în sufletul nostru nici un gând păcătos, ci să curăţim inima noastră, căci noi suntem Biserica lui Dumnezeu, dacă facem aceasta!” (Cuvânt la Sfânta şi Marea Joi, în vol. Omilii la Postul Mare…, p. 138) ******************************************************************************** https://tainacasatoriei.wordpress.com/2011/11/02/sfantului-ioan-gura-de-aur-despre-sfanta-impartasanie/
Acest articol a fost publicat în Fără categorie, Pr Arsene Papacioc. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s