Iar partea celor fricoşi şi necredincioşi şi spurcaţi şi ucigaşi şi desfrânaţi şi fermecători şi închinători de idoli şi a tuturor celor mincinoşi este în iezerul care arde, cu foc şi cu pucioasă, care este moartea a doua.

Imagini pentru iadul
Cuvîntul lui Dumnezeu spune lãmurit cã nu vor moșteni Împãrãția lui Dumnezeu, ci iazul cel de foc.
8.Iar partea celor fricoşi şi necredincioşi şi spurcaţi şi ucigaşi şi desfrânaţi şi fermecători şi închinători de idoli şi a tuturor celor mincinoşi este în iezerul care arde, cu foc şi cu pucioasă, care este moartea a doua.
Citind acest verset, eu am rãmas mirat de ordinea în care sînt așezați cei 8 feluri de pãcãtoși. În fruntea lor stau fricoșii. Cei fricoșii sînt puși înaintea desfrînaților, necredincioilor, vrãjitorilor. Ba chiar și înaintea ucigașilor.
Parcã-ți vine sã te întrebi: Pãi doar frica nu va fi ea mai mare decît uciderea. Dar Cuvîntul lui Dumnezeu tie ce spune. În fruntea celor 8 pãcate de moarte, Cuvîntul lui Dumnezeu a pus frica, anume, sã ne dãm bine seama de greutatea acestui pãcat. Frica – s-o judecãm mai întîi omenește – e o mare pacoste.
Fricosul nu isprãvește nimic. Ce bine l-a fotografiat înțeleptul Solomon pe fricosul la Pilde 22, 13:
Cel leneş pune pricini şi zice: „Afară este un leu, aş putea să fiu sugrumat în mijlocul uliţelor”

Fricosul nu isprãvește nimic. N-are încredere nici în el, nici în alții și nici în Dumnezeu. Dumnezeu i-a dat voințã, înțelepciune, putere, îndrãznealã, dar el nu poate folosi aceastã avere din cauza fricii. El vede toate lucrurile în lumina fricii. El vede totul în lumina întrebãrii: Oare ce s-ar putea întîmpla? Cum spune înțeleptul Solomon:
„Fricosul vede totdeauna „leul” sau „lupul” ce i-ar putea ieși în cale”. De aceea el nu isprãvește nimic. Nu face nimic. El e totdeauna ocupat cu gîndul și frica: ce i s-ar putea întîmpla?
Eu am cunoscut la țarã un om, care avînd banii gata, abia în 5 ani s-a putut hotãrî sã-și facã o casã. Se ocupa veșnic cu ce i s-ar putea întîmpla, dacã s-ar apuca de lucru!… și-apoi – sã te fereascã Dumnezeu sã nu faci ortãcie cu atare fricos. La cea mai micã greutate te lasã în drum. și mai ales, sã te fereascã Dumnezeu de a-ți pune încrederea sã te apere fricosul! și sã te ajute la vreme de necaz… Cît ce miroase primejdia – fuge și te lasã în mijlocul drumului. Un om fricos este o pacoste și pentru el și pentru alții…
Așa este și creștinul cel fricos. Așa este și frica cea duhovniceascã. Ea este o pacoste pentru mîntuirea sufletului. și e un pãcat grozav. De ce? Pentru cã fricosul nu se știe încrede în puterea și ajutorul lui Dumnezeu. Cel fricos tãgãduie puterea lui Dumnezeu. Fricosul are un fel de dumnezeu, care nu-l poate ajuta și scãpa. Cel fricos tremurã de toate frunzele, pentru cã nu cunoaște cu adevãrat pe Dumnezeu, care scapã și mîntuie. Fricosul are un dumnezeu cu care nu cuteazã a pleca la drum. Nu cuteazã a începe o lucrare. Nu cuteazã a întreprinde nimic.
Fricosul este un fel de tãgãduitor de Dumnezeu. E mai rãu decît cel necredincios. Pentru cã cel necredincios spune pe fațã cã nu crede și nu se încrede în Dumnezeu; dar fricosul crede, însã Îi tãgãduie puterea prin frica lui. Fricosul are o avere de la Dumnezeu. Are un nor de fãgãduințe, prin care Dumnezeu îl asigurã de ajutorul Lui. Dar el, sãrmanul, tremurã de fricã lîngã o astfel de avere. Fricosul nu poate face nimic nici pentru mîntuirea lui, nici pentru mîntuirea altora. O, e jalnic sã-l vezi pe satana cum se joacã cu fricosul, ca și pisica cu șoarecele!…
Frica e o piedicã a mîntuirii. E și ea o ispitã a lui satana.
„Nu te teme de ei; cãci Eu sînt cu tine ca sã te scap, zice Domnul (Ier. 1, 8). și de aceea ne-a adus Mântuitorul Iisus scumpa Lui chemare: „Îndrãzniți, Eu am biruit lumea ”(Ioan 16, 33). și de aceea ne-a lãsat ca testament:
„şi iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului”. Amin (Matei 28, 20).

Ieremia – Capitolul 1

4. Fost-a cuvântul Domnului către mine şi mi-a zis:
5. „Înainte de a te fi zămislit în pântece, te-am cunoscut, şi înainte de a ieşi din pântece, te-am sfinţit şi te-am rânduit prooroc pentru popoare”.
6. Iar eu am răspuns: „O, Doamne, Dumnezeule, eu nu ştiu să vorbesc, pentru că sunt încă tânăr”.
7. Domnul însă mi-a zis: „Să nu zici: Sunt încă tânăr; căci la câţi te voi trimite, la toţi vei merge şi tot ce-ţi voi porunci vei spune.
8. Să nu te temi de dânşii, căci Eu sunt cu tine, ca să te izbăvesc”, zice Domnul.
9. Şi Domnul mi-a întins mâna, mi-a atins gura şi mi-a zis: „Iată am pus cuvintele Mele în gura ta!
10. Iată te-am pus în ziua aceasta peste popoare şi peste regate, ca să smulgi şi să arunci la pământ, să pierzi şi să dărâmi, să zideşti şi să sădeşti!”
11. Apoi a fost cuvântul Domnului către mine şi mi-a zis: „Ieremia, ce vezi tu?” Şi eu am răspuns: „Văd un toiag din lemn de migdal”.
12. Zisu-mi-a Domnul: „Tu ai văzut bine, că Eu priveghez asupra cuvântului Meu, ca să-l împlinesc!”
13. Şi iar a fost cuvântul Domnului către mine şi mi-a zis: „Ce vezi tu?” Şi eu am răspuns: „Văd un cazan clocotind, care e gata să se verse dinspre miazănoapte”.
14. Iar Domnul mi-a zis: De la miazănoapte se va deschide nenorocire asupra tuturor locuitorilor ţării acesteia.
15. Că iată voi chema toate popoarele ţărilor de la miazănoapte, zice Domnul, şi vor veni acelea şi îşi vor pune fiecare din ele scaunul său la poarta de intrare a Ierusalimului, pe lângă toate zidurile lui şi în toate cetăţile lui Iuda;
16. Şi voi rosti asupra lor judecata Mea pentru toate fărădelegile lor, pentru că M-au părăsit, au aprins tămâie înaintea altor dumnezei şi s-au închinat la lucrurile mâinilor lor.
17. Dar tu, încinge-ţi coapsele tale şi scoală de le spune tot ce-ţi voi porunci. Nu tremura înaintea lor, fiindcă nu vreau să tremuri înaintea lor.
18. Că iată, Eu te-am făcut astăzi cetate întărită, stâlp de fier şi zid de aramă înaintea acestei ţări întregi: înaintea regilor lui Iuda, înaintea căpeteniilor ei, înaintea preoţilor ei şi înaintea poporului ţării.
19. Ei se vor lupta împotriva ta, dar nu te vor birui că Eu sunt cu tine, ca să te izbăvesc”, zice Domnul.
Despre maria

IMPARTASANIA CU NEVREDNICIE(cu păcate opritoare) DUCE LA DEMONIZAREA OMULUI ******************************************************************************** .....Căci şi atunci diavolul a intrat în Iuda după ce s-a împărtăşit; diavolul n-a dispreţuit Trupul Stăpânului, a dispreţuit pe Iuda, pentru neruşinarea lui, ca să afli că în aceia care se împărtăşesc cu nevrednicie cu Dumnezeieştile Taine, în aceia, mai cu seamă, intră mereu diavolul, ca şi în Iuda atunci. Cinstea este de folos celor vrednici, dar cei care se bucură cu vrednicie de cinste îşi atrag mai mare osândă....... ******************************************************************************** ....De aici tu trebuie să vezi că diavolul tocmai asupra acelora are stăpânire, care cu nevrednicie se împărtăşesc din această Sfântă Taină, şi că ei înşişi se aruncă într-o osândă încă mai mare. Eu aceasta o zic nu pentru a vă înspăimânta de această sfântă masă, ci pentru a vă face mai cu luare aminte....... ******************************************************************************** ....Adică, precum hrana cea trupească, intrând într-un stomac bolnav, mai mult sporeşte boala, aşa hrana cea sufletească, gustându-se cu nevrednicie, mai mult măreşte răspunderea şi osânda. De aceea vă conjur să nu ascundem în sufletul nostru nici un gând păcătos, ci să curăţim inima noastră, căci noi suntem Biserica lui Dumnezeu, dacă facem aceasta!” (Cuvânt la Sfânta şi Marea Joi, în vol. Omilii la Postul Mare…, p. 138) ******************************************************************************** https://tainacasatoriei.wordpress.com/2011/11/02/sfantului-ioan-gura-de-aur-despre-sfanta-impartasanie/
Acest articol a fost publicat în Despre frică, Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

