I.P.S Teodosie aprobă căsătoriile mixte … însă Sfinții Părinți spun : …”Căsătoria mixtă nu este valabilă …ea este tot desfrânare…”

Asadar, zice IPS Teodosie:

Deoarece in diaspora sunt ortodocsi si eterodocsi care isi intemeiaza familii, si ca sa nu traiasca in faradelege, de aceea s-au luat aceste masuri.

SCRIPTURA NU INTERZICE CASATORIILE MIXTE, IAR CANOANELE NU POT CONTRAZICE SCRIPTURA!

Toate aceste indoieli, nedumeriri si discutii sterile isi au temei in parerile personale.

Deci:
„Deoarece in diaspora sunt ortodocsi si eterodocsi care isi intemeiaza familii, si ca sa nu traiasca in faradelege, de aceea s-au luat aceste masuri”.
R:Căsătoria mixtă nu este valabilă …ea este tot desfrânare…
SCRIPTURA NU INTERZICE CASATORIILE MIXTE, IAR CANOANELE NU POT CONTRAZICE SCRIPTURA!
Cum nu interzice Scriptura?dacă Apostolul Pavel spune să fugim de orce legătura cu eretici?
Epistola către Tit a Sfântului Apostol Pavel
Capitolul 3
10. De omul eretic, după întâia şi a doua mustrare, depărtează-te,
11. Ştiind că unul ca acesta s-a abătut şi a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit.
„Dacă cineva vine la voi și nu aduce învățătura aceasta, să nu-l primiți în casă și să nu-i ziceți: Bun venit! Căci cel ce-i zice: Bun venit!, se face părtaș la faptele lui cele rele!” (II Ioan 1, 10-11).
R :ȘI ATUNCI AR FI POSIBILĂ CĂSĂTORIA CU ERETICI?
Toate aceste indoieli, nedumeriri si discutii sterile isi au temei in parerile personale.
R:Valabil pentru I.P.S Teodosie.
Iata insa ce trebuie sa stim despre casatoriile mixte:
Articolul 47 din Regulamentul de procedura al instantelor disciplinare si de judecata ale Bisericii Ortodoxe Romane:

clericii sunt obligati sa nu oficieze Taina Cununiei, decat intre ortodocsi, asistati de nuni ortodocsi. Cei de alt cult sunt obligati, inaintea casatoriei, sa indeplineasca formalitatile de trecere la Ortodoxie.

Canonul 72 al Sinodului Trulan, de la Constantinopol (692):

Sa nu ingadui ca barbatul ortodox sa se lege prin casatorie cu femeia eretica, nici femeia ortodoxa sa se unesca prin casatorie cu un barbat eretic, ci, de s-ar vadi ca s-a facut un lucru ca acesta de catre vreunul dintre toti, casatoria (insotirea nelegitima) sa se dezlege (…) iar daca va calca cineva cele hotarate de noi sa se afuriseasca.

Canonul 10 Laodiceea:

nu se cuvine ca cei ce sunt ai Bisericii – adica crestinii ortodocsi, sa impreune, din indiferenta, pe fiii lor cu ereticii prin legatura casatoriei.

Prin urmare, casatoria cu un eterodox a fost cu desavarsire interzisa. Urmand aceasta randuiala apostolica, „Regulamentul pentru cazuri de afurisenii si anateme”, din anul 1910, in vigoare si astazi, prevede ca:

…in cazuri de abatere a vreunuia dintre credinciosii crestini ortodocsi sau clerici…, dupa ce se va fi in­trebuintat mijloacele descrise si raul ar fi tot neindreptat, Sfantul Sinod va fi sesizat, prin Chiriarhul Eparhiot, spre a decide. Sfantul Sinod, deliberand asupra cazului adus la cunostinta sa si neafland alt mijloc de in­toarcere si indreptare, va putea da autorizare de anatema si afurisanie, cu rezerva de a se putea primi in adunarea credinciosilor cel blestemat, daca se va pocai deplin (Art. II-III).

Prin urmare, potrivit invataturii Bisericii, o casatorie mixta – incheiata intre un ortodox si o persoana de alta credinta este o insotire nelegiuita, care nu transmite harul Tainei cununiei. In consecinta, in temeiul hotararii luate de Parintii Sinodului trulan – prin canonul 72 – cei care incalca „cele hotarate” sunt afurisiti.
Mai mult, intr-o casatorie mixta, daca cei doi vor deveni „un singur trup” intru Hristos, cum vor participa impreuna la impartasirea cu Trupul si Sangele Sau? Sau casatoria mixta e doar primul pas? Apoi ecumenismul venind si cu gaselnita impartasirii la gramada?
„CASATORIA MIXTA”….. NU ESTE VALABILA INAINTEA LUI DUMNEZEU ……

https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2015/09/03/137/

Iata si ce spunea Gheron Sava pe chestia asta:
VIDEO. Gheron Sava Lavriotul: SINODUL DIN CRETA ESTE ERETIC / Un exemplu – ne baga ecumenismul in familie prin CASATORIILE MIXTE / Consiliul Mondial al Bisericilor trebuie ANATEMATIZAT / Si un MESAJ CATRE ROMANI – NU MAI MERGETI la bisericile unde Episcopii primesc acest Sinod
Si nu e prima data cand IPS Teodosie calca in picioare invatatura ortodoxa:
IPS TEODOSIE: “Sevil Shhaideh poate să jure și pe Biblie, că și musulmanii cred în Hristos”
Fotografia zilei: IPS TEODOSIE rugandu-se cu “fratii”?
IPS TEODOSIE ESTE SI ECUMENIST: „Vrednicul de pomenire Papa Ioan Paul al doilea” …
Video: IPS TEODOSIE ESTE PRO CIP. Iata cum lucreaza dracul la o conferinta a parintelui Ambrozie Iurasov: GUVERNUL MONDIAL SE INSTAUREAZA, DAR … SFARSITUL LUMII NU ESTE APROAPE
MASONUL Oreste face doctoratul în teologie. Teza de final va fi coordonata de Arhiepiscopul Tomisului, IPS TEODOSIE …
Cat despre Sinodul din Creta, asta cu casatoriile mixte n-a fost singura problema:
Teolog Mihai-Silviu Chirila: Cheia înţelegerii caracterului eretic al sinodului din Creta este acceptarea de către acesta a Declaraţiei de la Toronto

……….

https://www.youtube.com/watch?v=Uq3xak–n84

1.Erori dogmatice și canonice în practica Bisericii. Căsătoria și Postul.

2.Căsătoria.

Dacă până acum am vorbit de erori doctrinare foarte grave din punct de vedere eclesiologic, adică de oficializarea panereziei ecumenismului prin acceptarea Premiselor Declaraţiei de la Toronto, care devin prin ratificare izvoare de drept bisericesc ortodox, vom continua să dovedim că „Sinodul din Creta” a găsit calea practică de a aplica erezia prin recunoașterea căsătoriilor mixte în Biserica lui Hristos.
Documentul „Sfânta Taină a Căsătoriei şi impedimentele la aceasta”[47], în prima parte, definește ortodox principiile de bază ale căsătoriei dintre bărbat și femeie, precizând: „căsătoria dintre un bărbat și o femeie, binecuvântată în Rai, a devenit o Sfântă Taină menționată în Noul Testament, „taina unirii indisolubile dintre un bărbat și o femeie este chipul unirii dintre Hristos și Biserică” (cf. Efeseni 5, 32) și „protejarea sfințeniei cununiei a fost totdeauna de o importanță capitală pentru protejarea familiei, care reflectă comuniunea soților, atât în Biserică cât și în întreaga societate”, etc. Mai departe, Documentul amintește de Canonul 72 al Sinodului Quinisext și stabilește corect din punct de vedere ortodox că, potrivit acriviei, sunt interzise căsătoriile mixte, ca apoi, prin Articolul II.5.ii[48], să deschidă calea acceptării prin iconomie a căsătoriilor mixte între ortodocși și eterodocși, anulând practic Canonul amintit.
Această hotărâre desființează un Canon dogmatic și face ca hotărârea unei Biserici Ortodoxe Autocefale cu privire la căsătoriile mixte, prin aplicarea cu „discernământ pastoral” a iconomiei, să fie mai presus decât hotărârea unui Sinod Ecumenic. Însă Canonul 72 nu poate fi interpretat și modificat pe baza principiului iconomiei, fiind un Canon dogmatic, de importanță capitală pentru păstrarea credinței ortodoxe în viața de familie și, prin familie, în viața Bisericii.
Astfel, „posibilitatea aplicării iconomiei bisericești cu privire la impedimentele la căsătorie” de către anumite Biserici Ortodoxe Autocefale, provoacă următoarele probleme:

1.Anulează un Canon dogmatic, ceea ce înseamnă erezie;

2.Recunoaște botezului eterodocșilor, adică acceptă și aplică Teoria Baptismală.

Tradiția ortodoxă nu permite participarea la Sfintele Taine ale Bisericii a celor care nu au Botezul Ortodox. Pentru a se căsători ortodox, partea eretică trebuie să se lepede de credința mincinoasă și să se boteze ortodox.
Precizăm aici și faptul că Dispensa dată de un episcop al unei Biserici Ortodoxe Autocefale pentru săvârșirea unei căsătorii mixte este nulă, iar tinerii care acceptă o astfel de unire mincinoasă trăiesc în desfrânare;

3.Introduce ecumenismul și rugăciunea în comun în viața de familie;

4.Anulează scopul căsătoriei care este urcușul duhovnicesc prin iubire, în Adevăr, spre Hristos și oferă copiilor o educație ecumenistă;

5.Creează neînțelegeri și conflicte între Bisericile Locale care acceptă sau nu căsătoriile mixte și, totodată, incertitudinea dacă o astfel de căsătorie este recunoscută de o altă Biserică Autocefală decât cea în care s-a oficiat căsătoria;

În plus, prevederea Documentului potrivit căreia pentru Biserică impedimentele la căsătorie ale legii civile sunt la fel de importante ca şi cele ale Bisericii, deschide ,,legal” calea constrângerii Bisericii de a oficia „căsătorii” homosexuale sau de a accepta existenţa unor astfel de „căsătorii” la nivel civil.

Anunțuri

Despre maria

IMPARTASANIA CU NEVREDNICIE(cu păcate opritoare) DUCE LA DEMONIZAREA OMULUI ******************************************************************************** .....Căci şi atunci diavolul a intrat în Iuda după ce s-a împărtăşit; diavolul n-a dispreţuit Trupul Stăpânului, a dispreţuit pe Iuda, pentru neruşinarea lui, ca să afli că în aceia care se împărtăşesc cu nevrednicie cu Dumnezeieştile Taine, în aceia, mai cu seamă, intră mereu diavolul, ca şi în Iuda atunci. Cinstea este de folos celor vrednici, dar cei care se bucură cu vrednicie de cinste îşi atrag mai mare osândă....... ******************************************************************************** ....De aici tu trebuie să vezi că diavolul tocmai asupra acelora are stăpânire, care cu nevrednicie se împărtăşesc din această Sfântă Taină, şi că ei înşişi se aruncă într-o osândă încă mai mare. Eu aceasta o zic nu pentru a vă înspăimânta de această sfântă masă, ci pentru a vă face mai cu luare aminte....... ******************************************************************************** ....Adică, precum hrana cea trupească, intrând într-un stomac bolnav, mai mult sporeşte boala, aşa hrana cea sufletească, gustându-se cu nevrednicie, mai mult măreşte răspunderea şi osânda. De aceea vă conjur să nu ascundem în sufletul nostru nici un gând păcătos, ci să curăţim inima noastră, căci noi suntem Biserica lui Dumnezeu, dacă facem aceasta!” (Cuvânt la Sfânta şi Marea Joi, în vol. Omilii la Postul Mare…, p. 138) ******************************************************************************** https://tainacasatoriei.wordpress.com/2011/11/02/sfantului-ioan-gura-de-aur-despre-sfanta-impartasanie/
Acest articol a fost publicat în Despre căsătoria mixtă, Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s