Răspunsul lui Gheron Sava Lavriotul dat ecumeniștilor la conferința de la Roman

Imagine similară

Iubitul nostru Patriarh de unde a luat binecuvîntare să creadă și să predice că Coranul este identic,egal cu Sf Scriptură și sfânt ca și aceasta, că musulmanii pot să meargă în rai ca și creștinii.

De unde au luat binecuvîntare să creadă și să predice că multe din poruncile lui Dumnezeu sînt temporare,să numeasă binecuvîntată sinagoga evreilor acolo unde se aduc înjurii la adresa Mântuitorului și Maicii Domnului cu cele mai urîte și cele mai rele cuvinte să spună că avem același Dumnezeu.Nu cunoaște că Hristos al nostrum care spune în Evanghelie că cine nu-l accept pe fiul nu-l accept nici pe Tatăl?

De unde a luat binecuvîntare să spună că toate religiile sînt căi de mîntuire?

De unde a luat binecuvîntare să abroge Sfintele Canoane?

De unde a luat binecuvîntare și să spună că fiecare adoră un Dumnezeu după preferința lui și că trebuie să fim pașnici între noi și că există iubiri între cele 3 mari religii?.

De unde au luat binecuvîntare să predice că papistașii au har,și că este o biserică canonică?

De unde a luat el binecuvîntare și se raogă laolaltă cu ereticii?

****************

Dacă vreți v-o și citesc

Părintele Efrem :Spune așa….„în realitate aceștia sînt veniți în nume propriu fără înștiințarea sau încuviințare mânăstirilor de care aparțin”…despre noi e vorba…

Mihai silviu Chirilă:este doar un fragment publicat oficial de Bazilica.ro….cred că domnul este interesat …

Starețul din sală:nu eu!ci ptr toată lumea ca să se lămurească și am selectat ce era relevant.

Părintele Efrem: „Starețul mânăstirii Prodromu a confirmat faptul că cei 2 monahi aparținători români,Efrem și Nicodim nu au nici un mandat de a exprima poziția Schitului în legătură cu Sfântul și marele Sinod al Bisericii Ortodoxe(eu l-as fi pus între ghilimele)cu atât mai puțin a Sf Munte.Aceștia nu au binecuvîntare de a susține conferințe.Au plecat din mânăstire la propria inițiativă motivînd medical decizia.

Ne oprim aici ca să vă spunem  că am avut binecuvîntarea din schit cel puțin noi 2,eu și pr Nicodim atât a pr Iulian duhovnicul nostru cît și a pr stareț ba mai mult decît atăt.

Starețul din sală:arătați binecuvîntarea!

Părintele Efrem:nu o avem scrisă pentru că nu a fost….nu am crezut că e necesar(aplauze din sală la cuvintele pr Efrem)

Starețul din sală:ba chiar este necesară….în România….in Biserică…

Părintele Efrem:nu este un spațiu Bisericesc

Starețul din sală:sîntem noi spațiul bisericesc(sala apostrofează la cele spuse!)

Mihai Silviu Chirilă:(încearcă să liniștească sala)vă rog să păstrăm o atmosferă decentă.(adresează o întrebare celui din sală)Părinte,explicați-ne cu care autoritate ne cereți această binecuvîntare și vă rog celalți respectați haina preoțească și respectați această conferință,vă rog foarte mult.

(Se aud apostrofări din sală)

Gheron Sava Lavriotul:Aș dori să fac o intervenție aici am venit cu iubire pentrru că ne-ați invitat am avut de spus adevărul să informăm poporul așa cu am considerat de cuviință că ne facem datoria ca părinți aghioriți și aș dori să vă rog pe dv pe toți să nu existe tensiune toate se vor spune în cuvinte.Nu avem de despărțit nimic nu trebuie să devenim fanatici dar va trebui să avem discuții să putem să ne sprijinim cuvîntul pe care il von spune.Pentru că adevărul nu poate să fie ascuns,cel mai bun mod este să avem dialog.Să ne păstrăm discuția în tonuri joase  ca să ne simțim și noi bine(aplauze din sală)

Părintele Efrem:Încercasem să vă spun că i-am și spus părintelui stareț cînd am plecat de acasă:că „nu aș vrea să fac astfel de intervenții ca după aceea stiu eu la anumite  presiuni să-și retragă binecuvîntarea pe care mi-a dat-o pentru drum pentru așa ceva.Discuția a fost chiar pe ultimii pași la plecarea mea din schit.Pentru că într-adevăr vă mărturisesc că eu am venit în România cu mult timp mai înainte și pe probleme medicale și s-au suprapus.Și pr stareț mi-a spus că:„nu!niciodată nu-mi voi retrage binecuvîntarea”…deci asta mi-a spus pr cu cuvintele lui,pr Atanasie și ci siguranță așa va fi ,eu aș vrea să văd o dovadă scrisă a celor care spun că nu am binecuvîntare…aș vrea să văd din partea pr Stareț să ne aucă cei ce spun că au cuvîntul părintelui stareț să ne aducă dovada lor scrisă(aplauze din sală).Asta a fost una

Mihai Silviu Chirilă:Și cine cere această binecuvîntare să spună ce autoritare are pentru a cere el în această sală. (aplauze din sală).

Starețul din sală:Spre convingerea tuturor crednicioșilor….
Părintele Efrem:Credincioșii ne-au chemat știu cine sîntem(din nou aplauze din sală).

Mihai Silviu Chirilă:Ați cerut în mod oficial nu pentru convingere ci ptr documentare de aceea vă rugăm să vă declinați competența și autoritatea.

Părintele Efrem:Nu-i nimic să trecem peste…

(Contintinuarea textului despre monahii athoniti):

„despre pr Sava lavriotul grec este un monah scos din consiliul de conducere a mănăstireii marea lavră și din obște aflîndu-se în perioadă de pentență la un schit din insula Creta.Nici acest monah nu are vreun mandat de reprezentare a punctelor de vedere a Sf Munte sau al marii Lavre deciziile și comunicatele Sfintei chinotite fiind singurul mod prein care Sf Munte își exprimă pozițiile oficiale”.

Gheron Sava Lavriotul:Inițial nu m-au înlăturat din mănăstire dar m-au scos din consiliul stăreției în mod illegal pentru că nu-l pomenesc pe Patriarh la Sf Liturghie(aplauze puternice din sală).

Aici sînt minciuni ce se spun în cele scrise(din nou aplaiuze puternie)Pur și simplu am spus că am mers în Creta că tatăl meu are o problemă și luasem permisiune oficială de la mănăstire să plec.

Dar aș vrea să vă spun cîteva cuvinte despre binecuvîntarea despre care vorbesc unii.

Să vă spunem de unde am luat binecuvîntare:

În primul rind am luat binecuvîntare de la părinții din Sf Munte care au sfințenie și mărturisire(aplauze din sală)precum este pr Gavriil de la Mănăstirea Cutlumuș de la pr Ilarion și toți cei care au semnat că nu vom urma acest drum al ereziei.

Am primit binecuvîntare și de la Sfânta Chinotita a Sf Munte,pentru că ea însăși a declarat cînd a scris scrisoare la patriarch despre sinod și nu erau de accord cu sinodul că tradiția bisericească se exprimă de foarte multe ori chiar și cu personae izolate sau sinoade de ierarhi sau cu poporul credincios.

Deci comunitatea Chinotita ne permite să avem opinia noastră personal ca și în 1971 pe 13 nov într- sinaxă dublă lasă la latitudinea judecății fiecărui monah dacă vom face dacă vom trece la încetarea pomenirii patriarhului la slujbă.

Dar am luat binecuvîntare de la unii care sînt mult superiori acestora.

Sf Maxim Mărturisitorul de la cine a luat binecuvîntare atunci cînd a fost împotriva a 4 Patriarhi?.

Sf Grigorie Palama de la cine a luat binecuvîntare să fie împotriva patriarhului Kalekas?

Sf Marcu Evghenicul de la cine a luat binecuvîntare să nu fie de accord cu toți ceilalți episcopi?

De la același care au  luat binecuvîntare  aceștia am luat-o și noi(aplauze puternice din sală)

De la Sf Theodor Studitul care a spus că lucrarea monahului este să-și apere credința cînd aceasta este în pericol(din nou aplauze)

De la Sf Nicodim Agh am luat binecuvîntare care spune că atunci cînd episcopii tac,cuvîntul îl au monahii(aplauze)de la consensul patristic care spune că monahii trebuie să fie în prima linie și să arate exemplu și lumină poporului(aplauze)

Și în sfîrsit de la Însuși întemeietorul Bisericii noastre Domnul Nostru Ii sus Hristos care ne spune:

Orcine Mă mărturisește înaintea oamenilor și nu în spatele cortinei.Mărturisirea se referă la dreptul nostru al tuturor.Măcar de am fi avut episcopi și cred că or să iasă episcopie să mpărturisească și să facă ceea ce facem noi. Credeți-ne vom fi în chiliile noastre și ne vom ruga și-I vom sprijini(aplauze)Acum  cînd credința noastră este în pericol și mă invită,nu am venit eu de unul singur ,ci să ne întărim unul pe celălalt o să o respingem?Vom măturisi cu orce preț!(aplauze)Sîntem f. fericiți că ne dați posibilitatea ca să vorbim și să mărturisim credința noastră în Hristos.

Eu însă aș vrea să întreb și eu ceva:
Episcopii care au mers în Creta de unde au luat binecuvîntare să voteze aceste lucruri?(aplauze puternice în sală cu urale…bravoooo!!)

Părintele Efrem:Vă rog mult cu bătăile din palme pierdem timp

Gheron Sava Lavriotul:Iubitul nostru Patriarh de unde a luat binecuvîntare să creadă și să predice că Coranul este identic,egal cu Sf Scriptură și sfânt ca și aceasta, că musulmanii pot să meargă în rai ca și creștinii.

De unde au luat binecuvîntare să creadă și să predice că multe din poruncile lui Dumnezeu sînt temporare,să numeasă binecuvîntată sinagoga evreilor acolo unde se aduc înjurii la adresa Mântuitorului și Maicii Domnului cu cele mai urîte și cele mai rele cuvinte să spună că avem același Dumnezeu.Nu cunoaște că Hristos al nostrum care spune în Evanghelie că cine nu-l accept pe fiul nu-l accept nici pe Tatăl?

De unde a luat binecuvîntare să spună că toate religiile sînt căi de mîntuire?

De unde a luat binecuvîntare să abroge Sfintele Canoane?

De unde a luat binecuvîntare și să spună că fiecare adoră un Dumnezeu după preferința lui și că trebuie să fim pașnici între noi și că există iubiri între cele 3 mari religii?.

De unde au luat binecuvîntare să predice că papistașii au har,și că este o biserică canonică?

De unde a luat el binecuvîntare și se raogă laolaltă cu ereticii?

Aș putea să vă spune multe….mult timp să vă vorbesc….

Aceste lucruri dacă nu le-ar face care înseamnă negarea credinței noastre noi nu am vorbi acum despre asta.

Dacă ne spune de unde iau binecuvîntare?(aplauze puternice în sală cu urale…bravoooo!!)

Mihai Silviu Chirilă:părinte cred că răspunsul a multumit pe cei care vroia să-i satisfaceți cu răspunsul,le mulțumim pentru atentia acordată și pînă acum și să continuăm cu întrebările…

(În acest timp cei care au cerut binecuvînare pleacă din sală….)

Părintele Efrem : V-Aș vrea să mai rămâneti  chiar aș vrea să mai rămâneti sș vorbim la urmă .

Cei care plecau au zis….nuuuuu!!

Mihai Silviu Chirilă:Încerca să liniștească sala și pe cei care părăseu sala….

Gheron Sava Lavriotul:Nu avem nimic cu nimeni să vorbim calm și cu iubire,cine vrea rămâne cine nu ,pleacă…poate îi deranjează pe cineva crucea,sau poate este cineva pe care îl deranjează adevărul Hristos.Trăim în epoca care trebuie să luăm atitudine,sau cu Hristos sau cu antichrist.

Trecem mai departe să încheiem cu acest anunt care…

„Sinodul al 6-lea Ecumenic interzice episcopului să propovăduiască în altă eparhie fără binecuvîntare.Dacă nici episcopii nu pot propovădui în epargii străine cu atît mai mult se aplică acestă prevedere clericilor și monahilor care nimic nu au voie să facă fără învoirea episcopului”.

Gheron Sava Lavriotul:Sunt invocate Canoane numai ca să fie apărate drepturile lor episcopale,toate acestea pe care vi l-am citi mai înainte există canoane care condamnă episcopul care le spuneși le face să fie caterisit de ce nu le spun pentru episcopii care încalcă cnoanele și fac toate acestea.În primul rind ar fi trebuit ca episcopii să fie caterisiți care fac rugăciuni laolaltă cu ereticii,dar pentru ei nu sînt valabile canoanele,numai pentru noi,aici e vorba de o predică a ereziei.Episcopii din Grecia și din România în mare majoritate sînt de accord cu sinodul.Sfînții spun că pe teme de credință trebuie să vorbim.Dacă ar fi fost o altă împrejurare nu am fi vorbit nici nu am fi venit să vă facem predică pe diferite teme duhovnicești.Pentru că într-adevăr trebuie să primești binecuvîntare de la episcope.Noi însă am interrupt comuniunea cu episcopul,ce binecuvîntare să luăm de la el?și că le spunem?că ei predică în mod eretic?Este o problem de credință,și în teme de credință nu facem ascultare.Dacă noi am fi practicat o concepție greșită,dacă am fi făcut ceva împotriva Bisericii antiecleziast să ne pedepsească.Dar ar trebui să ne laude pentru ceea ce facem,nu că vrem dar așa se prezintă situația,așa stau lucrurile.

Părintele Efrem:Aș vrea să vă complectez și eu ceva.Sînt de ceva ani cu probleme economice la schit vă rog să căutași măcar o fotografie cu mine pe internet,nu am stat niciodată în fața lumii pentru că nu-mi stă în caracter nu-i felul meu,dacă nu ar fi fost această nevoie nu m-ați fi văzut aici pentru că nu e treba călugărului să iasă ca păduchele în frune,dar cum este o altă situați ne-am dat seama și din chemările dv.

Mihai Silviu Chirilă:Să trecem mai departe că sînt lucruri cu mult mai importante decît acestea.

Un credincios:sînt un credincios ortodox ca să fim f. clari…era nevoie de acest război!!

Mihai Silviu Chirilă:Da ,era…corect…dar cred că răspunsul a satisfăcut pe toată lumea….

Despre maria

IMPARTASANIA CU NEVREDNICIE(cu păcate opritoare) DUCE LA DEMONIZAREA OMULUI ******************************************************************************** .....Căci şi atunci diavolul a intrat în Iuda după ce s-a împărtăşit; diavolul n-a dispreţuit Trupul Stăpânului, a dispreţuit pe Iuda, pentru neruşinarea lui, ca să afli că în aceia care se împărtăşesc cu nevrednicie cu Dumnezeieştile Taine, în aceia, mai cu seamă, intră mereu diavolul, ca şi în Iuda atunci. Cinstea este de folos celor vrednici, dar cei care se bucură cu vrednicie de cinste îşi atrag mai mare osândă....... ******************************************************************************** ....De aici tu trebuie să vezi că diavolul tocmai asupra acelora are stăpânire, care cu nevrednicie se împărtăşesc din această Sfântă Taină, şi că ei înşişi se aruncă într-o osândă încă mai mare. Eu aceasta o zic nu pentru a vă înspăimânta de această sfântă masă, ci pentru a vă face mai cu luare aminte....... ******************************************************************************** ....Adică, precum hrana cea trupească, intrând într-un stomac bolnav, mai mult sporeşte boala, aşa hrana cea sufletească, gustându-se cu nevrednicie, mai mult măreşte răspunderea şi osânda. De aceea vă conjur să nu ascundem în sufletul nostru nici un gând păcătos, ci să curăţim inima noastră, căci noi suntem Biserica lui Dumnezeu, dacă facem aceasta!” (Cuvânt la Sfânta şi Marea Joi, în vol. Omilii la Postul Mare…, p. 138) ******************************************************************************** https://tainacasatoriei.wordpress.com/2011/11/02/sfantului-ioan-gura-de-aur-despre-sfanta-impartasanie/
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

