Oare făcea spovedanie colectiva părintele Vasile Novicov?

Cu totii cred că sîntem fascinati de cuvintele pline de duh ale părintelui Vasile Novicov,si eu pînă acum eram foarte atrasă de predicile lui ,gândeam că nu mai e alt mărturisitor mai tare ca el…..însă din păcate  nu am avut timp să ascult toate predicile lui pînă acum.
Dar ascultând acum această predică am ramas oarecum nedumerită si nustiu ce să mai inteleg.Si vreau să trag niste concluzii,că neavînd predica intreagă(gîndesc că că sînt predici fragmentate) incerc să trac concluzii din cele văzute,si poate mă ajută cineva să înteleg si eu ceva.Căci Mântuitorul spune că după roade îi vom cunoaste”….si asta încerc si eu să trag niste concluizii si poate mă corectează cineva.
Într-o predică părintele Vasile înșiră multimea păcatelor care aduce lumea la mare umilintă de recunoasterea păcatelor,si a păcătoseniei noastre.Un lucru extraordinar care atrage pe toata lumea .Dar e un semn de întrebare,fratilor!…oare nu cumva rugăciunea pe care o făcea pr Novikov,e rugăciunea de spovedanie colectivă?!!….,pe care el o spune fără să o citească?.După care se duce la amvon(nustiu dacă e aceiasi predică) si face cruce cu Evangelia(spune sfintia sa)si cu partafirul după care spune:
la minutul 1,42
…Domnului nostru Isus Hristos să ne rugăm(nu inteleg de ce s-a scris cu un singur i..) ..spuneti numele copiilor vostri…
Rugăciune de dezlegare a păcatelor
În numele Tatălui si a fiului si a Sf Duh Amin!
….Ascultati cum se iartă păcatele dar unii se îndoiesc.Acum voi atinge de capetele dumneavoastră cu Evanghelia.
esti eliberat de păcate…da…da…da…că unii cred că părintele….esti eliberat si sânt dezlegate.(păcat că nu a tradus tot)
Păi dacă a făcut asa…. asta e f grav!!si ar trebui să luăm seamă si să nu ne mai lăsăm îmbătati de cuvintele frumoase,căci mărturisirea si iertarea păcatelor este individuală nu colectivă…nu putem lua iertare colectivă fratilor!!….si asa cum face sfintia sa cu Evanghelia pe capul fiecăruia!!….Adică părintele a însirat multimea de păcate si acum cu vine cu Evanghelia si le dezleagă?!…să fim seriosi!!…că tot legati sânt dacă nu le spovedeste individual,ca să primească canonul si dezlegarea,si în special sfătuirea cum să scape de păcate.
Vrăjmasul cu adevărul ne amăgeste.Vine cu butoiul de miere si îti pune o lingură de otravă,si dacă nu vom fi atenti e vai de noi!.Am vorbit asta si cu duhovnicul meu care și dînsul a a rămas uimit ,că si el il adora pe acest părinte si cînd a auzit de asta a rămas uimit,nu știa ce să mai creadă…?!
Stiu că o să fiu din nou bastonată că îndrăznesc să-i găsec vină si acestuia…dar vreau să fiu corectată.
Spune pr Vasile Novicov:
„Rugăciune de dezlegare a păcatelor
….Ascultati cum se iartă păcatele dar unii se îndoiesc.Acum voi atinge de capetele dumneavoastră cu Evanghelia.
esti eliberat de păcate…da…da…da…că unii cred că părintele….esti eliberat si sânt dezlegate.”
R:asa se face dezlegarea păcatelor,fratilor?!!..si mă intreb eu ,oare îi si împărtăsea pe acestia care în asa fel i-a dezlegat?e vai de soarta lor să ajungă acolo si să se vadă tot legati cu asa dezlegare !!.
Spune Sf.Nicodim Aghioritul:…„Si cu cit lucrul are mai multa fata si chip de sfintenie,cu atit trebuie sa-l cercetezi mai temeinic”
Deci sânt întru totul de acord cu cele ce spune pr Vasile Novicov,si cred că nu este alt mărturisitor mai tare ca el și mai ales împotriva cipurlor…dar ce folos fratilor că asta poate fi paravanu dracilor ca să amăgească pe cei slabi si naivi să creadă în acea spovedanie colectivă că sânt iertati de păcate?!!!.
Stim foarte bine că Biserica condamnnă aceste practici…si mă miră ca unul ca acest tare mărturisitor nu stie asta,si mai grav că nici altii nu sesizează asa lucru grav.Poate că vrea să se asemene Sf Ioan Kronstadt?care zice că era văzător cu duhul….dar acest sfânt îi oprea pe cei nevrednici….însă aici, eu am văzut că punea Evanghelia pe capetele „tuturor” si nu le spunea la nici unul că nu este iertat de păcate….ce dezlegare este asta fratilor?…acceptă sf Biserică asa practică?.spovedania colectivă…asta e amagire curată a vrajmasului ca să se creadă iertati de păcate cu spovedanie colectivă.
Dezlegare se face individual în Sf Taină a spovedaniei.După spovedania individuală i se dau penitentului canon de nevointe trupesti ,dar si oprirea de la Sf Împărtăsanie după caz….si apoi dacă penitentul acceptă canonul…canonul însemnând ,nevointele trupesti dar si oprirea de la Sf Împărtăsanie daca are păcate grele.Dacă nu primeste canonul,si nu promite că va respecta canonul si ca din acel moment să înceteze păcatul, el nu poate fi dezlegat de păcate.
Si cum face Pr Vasile Novicov cu spovedania colectivă?

Despre maria

IMPARTASANIA CU NEVREDNICIE(cu păcate opritoare) DUCE LA DEMONIZAREA OMULUI ******************************************************************************** .....Căci şi atunci diavolul a intrat în Iuda după ce s-a împărtăşit; diavolul n-a dispreţuit Trupul Stăpânului, a dispreţuit pe Iuda, pentru neruşinarea lui, ca să afli că în aceia care se împărtăşesc cu nevrednicie cu Dumnezeieştile Taine, în aceia, mai cu seamă, intră mereu diavolul, ca şi în Iuda atunci. Cinstea este de folos celor vrednici, dar cei care se bucură cu vrednicie de cinste îşi atrag mai mare osândă....... ******************************************************************************** ....De aici tu trebuie să vezi că diavolul tocmai asupra acelora are stăpânire, care cu nevrednicie se împărtăşesc din această Sfântă Taină, şi că ei înşişi se aruncă într-o osândă încă mai mare. Eu aceasta o zic nu pentru a vă înspăimânta de această sfântă masă, ci pentru a vă face mai cu luare aminte....... ******************************************************************************** ....Adică, precum hrana cea trupească, intrând într-un stomac bolnav, mai mult sporeşte boala, aşa hrana cea sufletească, gustându-se cu nevrednicie, mai mult măreşte răspunderea şi osânda. De aceea vă conjur să nu ascundem în sufletul nostru nici un gând păcătos, ci să curăţim inima noastră, căci noi suntem Biserica lui Dumnezeu, dacă facem aceasta!” (Cuvânt la Sfânta şi Marea Joi, în vol. Omilii la Postul Mare…, p. 138) ******************************************************************************** https://tainacasatoriei.wordpress.com/2011/11/02/sfantului-ioan-gura-de-aur-despre-sfanta-impartasanie/
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Oare făcea spovedanie colectiva părintele Vasile Novicov?

  1. crestin zice:

    Soro,se numeste epitrahil,nu partafil…
    Parintele nu face nicio spovedanie colectiva! Nu mai sminti oamenii! Sau poate asta vrei…Din ce scrii se vede ca habar n-ai cum decurge spovedania.Eu am vazut videoclipul si n-am gasit gogomaniile de care spui.Poate vorbele lui sunt scoase din context.El ca duhovnic are putere de a lega si dezlega,ca a primit-o de la sf.Apostoli prin hirotonisire,nici nu incape discutie. Asta si face:se roaga pe scurt la Domnul sa-i dezlege. Oamenii aceia trebuiau sa-si strige pacatele public,asta inseamna spovedanie publica. Or,nu o fac! Ma mir ca duhovnicul nu ti-a spus ca in vechime,din prea mare pocainta,unii marturiseau public pacatele.
    Sa ne intelegem:nu sunt de acord cu spovedania publica,pt.ca relatia cu Hristos e personala,insa nu m-a lasat inima sa te las sa denigrezi un marturisitor.
    De ce a scris Isus in loc de Iisus? Probabil e greseala traducatorului.

    Apreciază

    • maria zice:

      ,se numeste epitrahil,nu partafil…

      R:păi e vreo diferență?….eu asa stiu că îi spune…partafirul…dacă nu e acelasi lucru ar fi trebuit să mă lămuriti si să-mi îndreptati greseala.

      Parintele nu face nicio spovedanie colectiva! Nu mai sminti oamenii! Sau poate asta vrei…

      R:eu cred că am fost destul de clară chiar si titlul îmi exprimam nedumerirea mea,si acum asteptam ca cineva să mă lămurească …. nu să mă certe cu asa asprime,si să arunce cu noroi în mine…..dar bodaproste si de astea că ne ajută la mântuire,….dar vreau să-mi argumentati că nu face spovedanie colectivă că deocamdată nimeni nu a lămurit nedumerirea mea,care mă frământă cumplit,si nustiu ce să mai cred?

      Din ce scrii se vede ca habar n-ai cum decurge spovedania.

      R:Adevărat că poate nustiu si de asta ceream lămuriri….Dar să vă spun ceva,care m-a făcut să trag asa concluzie….

      Eu am um umblat f. mult să caut un duhovnic bun,….si în zona de unde sînt eu ,se auzea de un duhovnic vestit la Buda-Berzunți-jud.Bacău.Si sigur că, cu toată viteza am alergat acolo.Cînd am ajuns acolo în curte,era un grup de oameni care părintele a pus patrafirul(asa stiu că-i zice)peste ei si citea rugăciunea de spovedanie colectivă…unde spunea:am făcut cutare si cutare …etc.După ce a terminat acea rugăciune care nu prea stiam eu ce rugăciune a făcut dar am realizat după ce l-am intrebat pe părinte:…„părinte cînd as putea să vin să mă spovedesc si eu?…la care părintele mi-a raspuns:….„dar pînă acum ce am făcut?”…..după care nu am mai putut să spun nimic…..deci ce a fost asta?nu rugăciune de spovedanie colectivă?….dar stiu si persoane care se împărtăsesc acolo cu asa rugăciune.

      Apoi,părintele de unde locuiesc eu …în prajma Crăciunului a citit aceiasi rugăciune pe care am auzit-o la acel părinte,după care spune:…”cei care nu ati avut timp să vă spovediti,e valabilă rugăciunea asta de dezlegare a păcatelor,si poftiti la împărtăsit”…..deci vedeti?ce este asta?..Cînd l-am întrebat pe acest duhovnic de ce a făcut asta ?mi-a zis:…„că în preajma sărbătorilor cînd este mai aglomerat,se practică o asa spovedanie….au dezlegare de la mai marii…..”…. la fel am văzut si pe pr Vasile Novikov,că pe părcursul înregistrărilor repetă toate păcatele posibile ,după care se duce la amvon si face cruce cu Evangelia si cu partafirul după care spune:

      „Rugăciune de dezlegare a păcatelor(de ce spune asta?)

      ….Ascultati cum se iartă păcatele dar unii se îndoiesc.Acum voi atinge de capetele dumneavoastră cu Evanghelia.
      esti eliberat de păcate…da…da…da…că unii cred că părintele….esti eliberat si sânt dezlegate”.

      Deci:asa se face dezlegarea păcatelor:…unde se face iertare păcatelor,decît în scaunul spovedaniei?!!….se iartă public?

      si n-am gasit gogomaniile de care spui.

      R:care sânt gogomâniile ca să mă pot îndrepta?…chiar eram tare amărîtă că nimeni nu a sesizat asta să mă lămurească.

      Poate vorbele lui sunt scoase din context.

      R:e destul de limpede…oricît de prost ar fi traduse…spune clar:… „esti eliberat si sânt dezlegate”.
      Asa face Biserica?dezleagă public la grămadă,fără să audă duhovnicul păcatele?

      repet:iertare păcatelor se face în scaunul spovedaniei..stiti dv că se face în alte părti?si mai ales public,nu individual?

      El ca duhovnic are putere de a lega si dezlega,ca a primit-o de la sf.Apostoli prin hirotonisire,nici nu incape discutie.

      R:iertare pubilcă?

      Asta si face:se roaga pe scurt la Domnul sa-i dezlege. Oamenii aceia trebuiau sa-si strige pacatele public,asta inseamna spovedanie publica. Or,nu o fac!

      R:se roagă public la Domnul public?….ei nu le spun public dar părintele le-a enumerat pe fiecare,la care ei cer iertare….după care le dă dezlegare…e normal asa?acceptă biserica asemenea practici?

      Ma mir ca duhovnicul nu ti-a spus ca in vechime,din prea mare pocainta,unii marturiseau public pacatele.

      Pr Arsene Papacioc si alti 2 părinti în scrisoarea de la Vladimiresti spune f.clar de spovedania colectivă.

      Spovedania publică a fost,dar păcatele grele se mărturiseau la episcopul locului pentru a nu face sminteală.Dar spovedania colectivă a fost oprită demult….si Biserica nu mai acceptă asemenea practici….ci spovedanie individuală si DEZLEGARE IN SCAUNUL SPOVEDANIEI INDIVIDUAL….nu asa pubilc cum a făcut sfintia sa…
      Degeaba părintele Novicov îmi dă un butoi de miere după care îmi strecoară o lingură de otravă.

      Sa ne intelegem:nu sunt de acord cu spovedania publica,pt.ca relatia cu Hristos e personala,insa nu m-a lasat inima sa te las sa denigrezi un marturisitor.

      Repet eram f fascinată de asa duhovnic însă acum am mari dubii care nu are cine să mă lămurească,pănă voi ajunge la duhovnicul meu săi arat proba.Că asa degeaba îi spun.că nu mă întelege.
      Si cum îl denigrez dacă el spune f.f.f clar:…. „esti eliberat si sânt dezlegate”.

      E NORMAL ASA PRACTICĂ ÎN BISERICA NOASTRĂ?LĂMURITI-MĂ! NU ARUNCATI CU NOROI ÎN MINE DEGEABA !!

      Apreciază

      • maria zice:

        Am uitat…spune clar …la minutul 1,42
        …Domnului nostru Isus Hristos să ne rugăm(nu inteleg de ce s-a scris cu un singur i..) ..spuneti numele copiilor vostri…
        Rugăciune de dezlegare a păcatelor
        În numele Tatălui si a fiului si a Sf Duh Amin!
        ….Ascultati cum se iartă păcatele dar unii se îndoiesc.Acum voi atinge de capetele dumneavoastră cu Evanghelia.
        esti eliberat de păcate…da…da…da…că unii cred că părintele….esti eliberat si sânt dezlegate.(păcat că nu a tradus tot)

        E DESTUL DE LIMPEDE ORICÎT DE PROST AR FI FOST TRADUS….

        Apreciază

Lasă un răspuns

