CE ESTE PACATUL DESFRANARII SI CINE SANT CEI CARE SE DESFRANEAZA

Immagine correlata
Desfrânarea este pacat de moarte, oprit si de cele zece porunci ale lui Dumnezeu. Iar cel ce are curatie, pe toate acestea le biruieste, le calca în picioare si de nimic nu este vatamat, caci înfrânarea pazeste pe om feciorelnic, curat, nestricat, asemenea îngerilor lui Dumnezeu si aduce lui Dumnezeu jertfa vrednica, totdeauna, în tot timpul si locul.
http://mpanait.3x.ro/cele7.htm
Sf.Ignatie Briancianinov
Dumnezeu a creat pe om,inocent,drept,luminat cu toata virtutea, plin de toate bunatatile,un alt inger inchinator , cunoscatorul lumii vazute si al lumii spirituale,initiat in lumea duhovniceasca,imparat pamantesc condus de Dumnezeu,vremelnic trupeste si nemuritor sufleteste, material si spiritual,la mijloc intre maretie si smerenie acelasi si duh si trup,duh,datorita harului,iar trup din cauza mandriei,duh,ca sa ramana si sa laude pe Binefacatorul Sau,iar trup ca sa se smereasca si sa-si dea seama de neputinte sa.
Prin Sfantul Botez,omul se curata de pacatul stramosesc,si de toate pacatele facute pina la Botez,se naste o noua viata spirituala,din apa si din duh(ioan 3,5),devine madular al Trupului Tainic a lui Hristos si deci membru al Bisericii si fiu a lui Dumnezeu,dupa har(Gal 3,27;1Ioan 3,1)
Sfantul Apostol Pavel ne spune:Si pentru ca santeti fii,a trimis Dumnezeu pe Duhul Fiului Sau in inimile noastre,care striga:Avva Parinte !Astfel dar,nu mai esti rob,ci fiu,iar de esti fiu,esti mostenitor al lui Dumnezeu,prin Iisus Hristos”(Gal 4,6-7).
Taina cea mare la care este chemat omul este indumnezeirea sa.
Dumnezei santeti si toti fii ai Celui Prea Inalt(Ps81,6)ne spun eDuhul Sfant prin gura Sfantului Prooroc David.
Pacatul este calcarea cu deplina stiinta si cu voie libera prin gand cuvant si fapta voii lui Dumnezeu. Chipul in care se naste pacatul,il arata Sf Apostol Iacob”Nimeni sa nu zica atunci ca este ispitit:de la Dumnezeu sant ispitit , pentru ca Dumnzeu nu este ispitit de rele si El Insusi nu ispiteste pe nimeni,ci fiecare este ispitit cand este tras si momit de insasi pofta sa.Apoi pofta zamislind,naste pacat,iar pacatul,o data savarsit,aduce moartea(Iacb 1,13-15).
Ispita este indemnul la pacat si trezeste pofta omului spre a dobandi ceva prin calcarea legii morale.Ispita vine dinlauntru omului prin:”pofta trupului si pofta ochilor si trufia vietii”(1Ioan 2,16).Iar din afara omului,ispita vine si de la diavoli(Luca 22,31,Fapt 5,3)si de la oameni pacatosi.
Sf Apostol Pavel spune:”Nu stiti oare ca voi santeti templul al lui Dumnezeu si ca Duhul lui Dumnezeu locuieste in voi?De va strica cineva templul lui Dumnezeu,il va strica Dumnezeu pe el,pentru ca sfant este templul lui Dumnezeu care santeti voi”(1 Cor 3 16-17)Toate celellalte pacate pingaresc si spurca numai sufletul;iar aceasta urata fara-de-lege a curviei,pingareste pe om si la suflet si la trup .
Desarta si mincinoasa este toata frumusetea trupului,si fara-de-minte si orbi sant cati pagubesc cereasca bucurie,pentru atat de scurta dulceata si spurcata pofta.Cand este trebuinta de aceasta fapta afrodisiaca,pentru inmultirea neamului nostru,dup[a dumnezeiasca porunca,si se face cu a bisericii randuiala,precum poruncesc Sfintele Canoane ale Sfintilor Parinti,nu este pacat.
(Numai legaturile trupesti care au loc intre doua persoane de sex opus care sant cununate religios,si urmaresc zamislirea de prunci,cu infranare in zilele randuite de Dumnezeieasca Biserica Ortodoxa,sant binecavantate de Dumnezeu).Insa omul pacatos si-a facut din aceasta legatura trupeasca un scop al placerilor vietii,cazand sub conditia animalica.Pentru ca nu vei vedea la animale pacatele pe care le face omul in cautarea fericirii trupesti.Pentru ca dobitoacele au aceasta lege a inmultirii pusa de Dumnezeu in firea lor.Omul pacatos prin libertatea pe care o are de la Dumnezeu in cautarea fericirii trupesti cauta mereu alte noi placeri si ajunge la pacate impotriva firii pe care nu le vei intalni nicodata la dobitoace.
Porunca a şaptea: “Să nu fii desfrânat”
Care este porunca a saptea?
Porunca a saptea este: “Sa nu fii desfranat” (Ies. 20, 14).
Ce se opreste prin aceasta porunca?
Prin aceasta porunca sunt oprite toate cugetele si dorintele necurate, toate cuvintele si faptele necuviincioase de care crestinul trebuie sa se rusineze inaintea lui Dumnezeu si a oamenilor.
De asemenea, porunca aceasta opreste toate acele lucruri si fapte care pot duce pe crestin la pacatul desfranarii, precum: imbracamintea necuviincioasa, necumpatarea in mancare si bautura, citirea cartilor pornografice, jocurile si cantecele necuviincioase, betia si lenea. Tot de pacatul desfranarii tine si calcarea credintei dintre sot si sotie, adica adulterul.
Dragostea dintre sot si sotie trebuie sa se asemene in curatie cu dragostea dintre Hristos si Biserica (Efes. 5, 21-33). Orice abatere de la aceasta dragoste curata, fie si numai cu gandul, inseamna o calcare a poruncii a saptea (Matei 5, 28). Dar si pana la casatorie, crestinul trebuie sa se pazeasca curat de orice desfranare. Daca unul dintre soti moare, iar cel ramas in viata nu poate sa se pazeasca curat, atunci sa se recasatoreasca (I Tim. 5, 14). 
Dar si pina la casatorie,crestinul trebuie sa se pastreze curat de orce intinaciune.Daca unul dintre soti moare,iar cel ramas in viata nu poate sa se mentina curat,atunci spune Sf.Apostol Pavel, sa se casatoareasca(Tim.5,14)
Desfranarea este o patima grea si inrobitoare,care subjuga si coboara omul la nivel de animalitate,il face nu doar asemenea,ci chiar inferior animalelor,prin irationalitatea si prin setea oarba de satisfacere a poftei care o alimenteaza,o sete care nu este intalnita nici in lumea necuvantatoarelor”
Desfranarea este o patima grea si inrobitoare,care subjuga si coboara omul la nivel de animalitate,il face nu doar asemenea,ci chiar inferior animalelor,prin irationalitatea si prin setea oarba de satisfacere a poftei care o alimenteaza,o sete care nu este intalnita nici in lumea necuvantatoarelor”
Aratandu-ne gravitatea acestei patimi,in comparatie cun celelalte,Sf Ioan Scararul ne spune ca:de nimic nu se bucura dracii asa de mult,ca de mirosul urat al curviei.
Acest lucru il spune Sf.Grigorie Sinaitul,cand arata ca dintre toate patimile care il robesc pe om si „ii zapacesc amaratul suflet”doua sant mai grele:desfranarea si trandavia.
Curvia este incepatura,imparateasa si stapana”tuturor celorlalte patimi.Ea se naste si creste in partea poftitoare a sufletului,ajungand sa cuprinda pina la urma sufletul intreg,dar nu numai pe acesasta,ci si trupul amestecandu-se in toate madularele si cuprinzandu-le ca pe o lepra.
Aceasta patima asalteaza pe om”chiar din primul moment al tineretii”si nu se stinge decat numai dupa ce au fost distruse celelalte patimi.
Patima desfranarii apare,asadar,printre primele patimi,la unii oameni chiar prima si dispare ultima.Din aceasta cauza lupta impotriva ei este grea,si este o lupta care dureaza toata viata.Datorita violentei si duratei sale,lupta impotriva patimii desfranarii este un razboi lung si infricosator,mai crancen decat toate celelalte.El echivaleaza cu o lupta impotriva firii noastre,a diavolului si impotriva unei lumi care ne instiga la pacat si cauta sa ne infricoseze si sa ne cuprinda si sa ne inlantuie si sa ne inradacineze in solul malos si miscator,inecator al patimilor.
Orce pacat pe care il va savarsi omul este in afara de trup.Cine se deda insa desfranarii pacatuieste in insesi trupul sau(1Cor,6,18)Aceasta o spune Apostolul Pavel,pentru ca prin scurgere intineaza insasi fiinta trupului,fapt care e cu neputinta sa se intample cu alt pacat.
Felurite,formele si manifestarile desfranarii
Sf Ioan Casian vorbeste de trei forme generale ale desfranarii:
1. O forma a desfranrii care lucreaza in cadrul desfranarii dintre cele doua persoane de sex opus;(curvia premaritală, perversiunile, etc)
2. O alta forma a desfranarii,in afara sau in lipsa unei atingere a unei persoane de sex opus-autosatisfacerea sau masturbarea
3. A treia forma, curvia din suflet si din minte
IV. Felurile, formele, manifestările şi consecinţele desfrânării
Ţinând cont de persoanele care săvârşesc desfrânarea, putem sublinia faptul că felurile acestei patimi sunt în număr de patru.
– Astfel, desfrânarea este simplă atunci când se săvârşeşte între două persoane necăsătorite;
– Incest, atunci când se săvârşeşte între două persoane înrudite, până la gradul şapte;
– Adulter, când una,sau ambele persoane care săvârşesc desfrânare sunt căsătorite;
– Sacrilegiu, atunci când s-a călcat, prin acest păcat, votul castităţii
– Desfrânarea se poate săvârşi după rânduiala firească, când se face în afară de căsătorie, sau împotriva ordinii naturale, acest păcat fiind aşezat între păcatele strigătoare la cer.
La aceste forme si in ton cu vremurile contemporane,se pot adauga niste cauze presante;necumpatarea la mancare si bautura,imbracamintea necuviincioasa si provocatoare,lectura si vizionarea unor materiale instigatoare-erotice,sexi sau pornografice,dansurile,cantecele reprezentarile artistice obscene (pictura, cinematografie) ,vorbele,glumele,si cuvintele usuratice sau triviale..toate acestea constituie tot atatea iluzii si motive decalansatoare si acuzatoare ale patimii curviei.
Prin urmare,exista o desfranare sau curvie anterioara,care se naste in suflet,si alta care se manifesta in trup,in lucrarile lui fizice
Dar inainte de curvia trupeasca,este curvia sufleteasca.La decalansare acestor energii pe care le solicita actul fizic al curviei,sta distrugerea sufleteasca.
Legatura dintre cugetare si fapta se arata si prin aceea ca desfranarea perturba functionarea normala,sanatoasa,curata a tuturor facultatilor sufletesti,precum si a simturilor.Inima si mintea ranite de „sageata poftei desfranate”,sant intoarse aprind de dorinte pacatoase,atasandu-se sentimental de aceeasta si cautand sa le argumenteze rational.Simturile la randul lor,sant intoarse exclusiv spre exterior,spre satisfacerea poftelor trupesti.
„Asadar,o prima forma a acestei patimi este lucrarea ei in cadrul unirii dintre cele doua sexe,fie ca este vorba despre o legatura de acest gen inainte sau in afara casatoriei,fie chiar in cadrul familiei,atunci cand reletia conjugala nu are loc cu o respectare a unei discilpline duhovnicesti,intelegandu-se prin asta atat respectarea perioadelor de post si de infranare,cat si a scopului ei esential-de a fi o expresie a iubirii mult mai adanci decat atractia trupeasca simtuala-iubirea duhovniceasca,si un mod de concretizare a acestei iubiri,prin nasterea si cresterea de prunci.
Multi dintre crestinii ortodocsi,la spovedanie,nu stiu sa se exprime corect in ce fel au savarsit pacatul desfranarii,pentru a primi canonul potrivit de la duhovnic sau pentru a fi oprit sau nu de la Sf Impartasanie.De aceea aratam aspectele cele mai importante ale acestui pacat.Deoarece pacatul desfranarii,sub toate aspectele lui,in special incestul,este osandit prin sanctiuni aspre de Biserica,in special prin canoanele 61 apostolic,7,62 si 63 ale Sf Vasile cel Mare,precum si 4 si 87 ale Sinodului sase ecumenic,le vom trata pe rand
Desfranarea este un pacat.Eu insa va voi spune voua:Orcine se uita la femeie poftindu-o,a si savarsit adulter cu ea in inima lui„(Mat.5,28)ne spune Mantuitorul nostru Iisus Hristos!Apoi:”Pentru ca tot ce este in lume,adica pofta trupului. si pofta ochilor si trufia vietii,nu sant de la Tatal,ci sant din lume”(1Ioan.2,16)
DESFRANAREA SAU CURVIA SIMPLA este satisfacerea fara nici o randuiala a placerilor sexuale,comisa intre doua persoane care nu sant cununate religios..
Desfranarea este pacat capital:sa nu fii desfranat”(Ies 20,14)-zice porunca a saptea 
CE ESTE CURVIA
Păcatul curviei este când cineva necăsătorit se împreunează cu altă persoană. Chiar şi mirele cu mireasa, înainte de a se cununa în biserică, nu au voie să se împreune. Dacă se împreună, fac păcatul curviei.
Mireasa,când se îmbracă în haina albă, simbolizează curăţenia ei sufletească şi trupească şi deci dacă s-a împreunat, chiar cu viitorul ei soţ, şi-a întinat acea haină albă şi nu mai are voie să o îmbrace.
Atât băiatul, cât şi fata, dacă s-au împreunat cu alte persoane înainte de căsătoria lor, au făcut păcatul curviei. De asemenea femeile văduve sau bărbaţii văduvi, dacă greşesc cu alte persoane, fac păcatul curviei.
http://tineretulortodox.md/…/20…/03/Sf.TainaaSpovedaniei.pdf
ADULTERUL SAU PREACURVIA este satisfacerea placerilor sexuale intre doua persoane de sex opus,care,la randul lor,sant casatorite cu alte persoane,sau pacatul acesta consta in calcare fideiltatii conjugale de catre unul din soti.
Preadesfranarea este pacat capital”Deci,traindu-i barbatul,se va numi adultera,daca va fi cu alt barbat”(Rom.7,3)apoi porunca a zecea:sa nu poftesti femeia aproapelui tau…”(Deut.5,21)
CE ESTE PRECURVIA
Păcatul precurviei este infidelitatea conjugală.Adică după ce s-a căsătorit cineva şi greşeşte cu altă persoană face păcatul precurviei. Deci păcatul curviei îl face cel necăsătorit, iar păcatul precurviei îl face cel care s-a cununat.
Păcatul precurviei este mult mai greu decât al curviei deoarece atunci când cineva se căsătoreşte depune jurământ înaintea lui Dumnezeu că va păstra fidelitatea conjugală până în mormânt, adică nu va înşela soţia niciodată sau soţia nu-1 va înşela pe soţ niciodată.
În momentul când unul din soţi cade în acest păcat de infidelitate, cade în păcatul precurviei.
Păcatul curviei se pedepseşte cu 7 ani oprire de la împărtăşanie, iar cel al precurviei cu 15 ani, deci dublu.
Din cauza acestui păcat al precurviei se întâmplă toate relele în familie.
Când soţul, spre exemplu, a căzut în păcat cu altă femeie,s-a spurcat, cu alte cuvinte cu ea, după aceea se împreună cu femeia lui, o spurcă şi pe femeia lui şi implicit spurcă toată casa.
Această spurcăciune înseamnă introducerea diavolilor în casa sa.
Dacă este conştient de acest fapt grav, părăseşte păcatul, nu îl mai face, se spovedeşte, face canonul rânduit de preot şi se căieşte din toată inima lui. Atunci Dumnezeu îl poate ierta şi nu se mai răsfrânge asupra familiei sale.
Însă dacă acea persoană nu încearcă să părăsească păcatul, nu se spovedeşte sau, mai grav, nici nu ia în seamă gravitatea acestui păcat şi continuă să-l facă, urmările catastrofale în familie sunt inevitabile.
O dată ce bărbatul se împreună cu acea femeie străină se produce o legătură ilegală ce afectează legătura lui legală cu soţia sa.Iubirea nu poate fi manifestată la două persoane în acelaşi grad.Cu siguranţă iubirea de soţie se diminuează şi trece pe locul secundar; dacă se continuă aşa poate să se stingă definitiv dragostea soţului faţă de soţie. De aici încolo apar marile probleme. Apar certurile, apare gelozia, apar invidia, ura, bătăile,iar dacă se continuă mai mult timp se ajunge până la despărţire.
Iată ce poate face precurvia! 
Un alt mare păcat al precurviei este împreunarea între rude. Este atunci când cineva păcătuieşte cu o rudă: verişor,unchi, naşi sau, mai grav, incestul, când părinţii păcătuiesc cu proprii lor copii.
Iar altul din cele mai grave păcate ale precurviei este perversitatea sexuală. Acest păcat poate fi făcut de către soţi în mod anormal şi nenatural, în chip animalic şi demonic sau, mai grav, când se face între persoane de acelaşi sex. Aceste păcate făcute de oameni depăşesc chiar şi animalele. Aceste păcate aduc foc din cer peste omenire, asemenea celor două cetăţi Sodoma şi Gomora din Vechiul Testament, care au fost arse cu focul coborât din cer din pricina acestor păcate.
http://tineretulortodox.md/…/20…/03/Sf.TainaaSpovedaniei.pdf
SODOMIA este desfranare prin acte de perversiune sexuala,adica prin orce acte nefiresti,deviate de la o viata sexuala normala.Provine din neogrecul”sodomia-relatii anormale,contra naturii.Este pacatul desfranatilor din Sodoma;Zis-a deci Domnul:Strigarea Sodomei si a Gomorei e mare si pacatul lor cumplit de greu.Pogori-Ma-voi deci sa vad daca faptele lor sant cu adevarat asa cum s-a suit pina la Mine strigarea impotriva lor….”(Fac.18,20-21),iar Sf Apostol Pavel spune ca sodomitii nu vor mosteni imparatia lui Dumnezeu”(1 Cor.6,9-10)
Sodomia este desfraul impotriva firii, precum si impiedicarea cu stiinta a zamislirii de prunci si lepadarea lor. Desfraul impotriva firii (sodomia, sexul anal) .
Impotriva firii sunt toate acele apropieri trupesti care nu au loc asa cum le-a randuit Dumnezeu, in chip firesc, intre un barbat si o femeie.
Pacate care striga la cer pot avea loc intre doi barbati, intre doua femei, dar si intre un barbat si o femeie, dupa cum urmeaza: sexul anal, sexul oral, alte practici sexuale perverse, precum si pozitiile sexuale, care nu cauta firescul, ci altceva.
Intre acestea, pot fi numarate si urmatoarele: vasectomia si legarea trompelor; folosirea prezervativului si a altor anticonceptionale, care impiedica trairea fireasca a apropierii trupesti.
ONANIA SAU MALAHIA sau MASTURBATIA este o anomalie sexuala care consta in obtinerea placerilor sexuale prin autoexcitatie,de obicei manuala”.Denumirea vine de la Onan,unul dintre cei trei fii ai lui Iuda,care nu a vrut sa aiba urmasi cu femeia fratelui sau mort provocandu-si onanie,pentru ca femeia sa nu ramana insarcinata.Legea Leviratului la evrei le permitea,ca, in cazul mortii cumnatului,fratele lui putea sa se casatoreasca cu sotia celui mort si sa ridice urmasi(Deut,25,5)
Malahia pricinuieste vatamare vesnica nu numai la suflet,ci pricinuieste vatamare si trupeasca.Caci lipseste trupul de Imparatia Cerurilor si-l osandeste la mincile vesnice-precum zice Sf Apostol Pavel:”Nu va amagiti!Nici desfranatii nici inchinatorii la idoli,nici adulterii,nici malahieni nu vor mosteni Imparatia lui Dumnezeu”(Cor 6,9-10).Malahia pierde fecioria sufletului care este cel mai cinstit lucru si care,de se pierde,nu se mai dobandeste niciodata,si pentru ca il face pe om de aduce jertfa diavolului prin risipirea samantei trupului sau..
Un studiu efectuat pe elevii de liceu arata ca 90% din baieti si 65% din fete se masturbeaza.
Asadar,acest pacat este o ciuma si stricaciune a neamului omenesc,si face pe malahi sa petreaca si aici o viata ticaloasa,si in cealalta viata sa se munceasca in focul cel vesnic.
HOMOSEXUALITATEA SAU PEDERASTIA este o perversiune sau o inversiune sexuala care consta in atregerea sexuala fata de indivizi de acelasi sex,barbati(homosexuali) si femei(lesbiene).
Este pacat interzis de Dumnezeu:”Sa nu te culci cu barbat ca cu femeie:aceasta este spurcaciune”(Leviticul 18,22),iar alta data Dumnezeu avertizeaza:”De se va culca barbat cu barbat ca cu o femeie amandoi au facut nelegiuire si sa se omoare,ca sangele lor asupra este”(Lev.20,13)
SACRILEGIU(provine din latinescul „sacrilegium”profanare),este desfranare a unor persoane care au depus votul castitatii.Cel care-si calca cele trei voturi monahale:saracia,castitatea si fecioria si ascultarea sau taierea voi,cazand,in pacatul desfranarii,comite pacat strigator la cer.Canonul 16 al Sinodului al patrulea ecumenic,prevede clar:”Fecioarei care s-a consacrat pe sine Domnului Dumnezeu si de asemenea nici monahilor,nu le este iertat a se casatori,iar daca se vor afle facand aceasta se fie excomunicati.”
INCESTUL(Lat „incestus”spurcat,necurat; incesto-a pingari)Este legatura sexuala,oprita de legile juritice si morale,intre parinti si copii,sau intre frati si surori.Este pacat strigator la cer si constituie cea mai criminala si respingatoare forma a desfranarii.Acest pacat este condamnat aspru de Dumnezeu:Cel ce se va culca cu femeia tatalui sau….sa fie omorati,caci amandoi vinovati sant”(Lev.20,11;18,6-18).Sf Apostol Pavel condamna aspru pe ticalosul din Corint care traia cu femeia tatalui sau,spunandu-le crestinilor din Corint?”sa dati pe unul ca acesta Satanei,spre pieire trupului,,ca duhul sa se mantuiasca in ziua Domnului Iisus”(1 Cor.5,5)Canoanele 4,54,si 87 ale Sinodului sase ecumenic condamna aspru legaturile sexuale intre consangeni,pe linie verticala(frati,surori,verisori etc),oprindu-i de la Sf Impartasanie sapte ani”fireste dupa ce s-au despartit de insotirea nelegiuita”Iar Sf Vasile cel Mare,prin canonul 75 opreste incestuos doisprezece ani de la Sf Impartasanie.
Cum trebuie combătut păcatul cel urât al desfrânării …
https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2017/02/23/cum-trebuie-combatut-pacatul-cel-urat-al-desfranarii-2/?fb_action_ids=1850442868561228&fb_action_types=news.publishes
Anunțuri

Despre maria

IMPARTASANIA CU NEVREDNICIE(cu păcate opritoare) DUCE LA DEMONIZAREA OMULUI ******************************************************************************** .....Căci şi atunci diavolul a intrat în Iuda după ce s-a împărtăşit; diavolul n-a dispreţuit Trupul Stăpânului, a dispreţuit pe Iuda, pentru neruşinarea lui, ca să afli că în aceia care se împărtăşesc cu nevrednicie cu Dumnezeieştile Taine, în aceia, mai cu seamă, intră mereu diavolul, ca şi în Iuda atunci. Cinstea este de folos celor vrednici, dar cei care se bucură cu vrednicie de cinste îşi atrag mai mare osândă....... ******************************************************************************** ....De aici tu trebuie să vezi că diavolul tocmai asupra acelora are stăpânire, care cu nevrednicie se împărtăşesc din această Sfântă Taină, şi că ei înşişi se aruncă într-o osândă încă mai mare. Eu aceasta o zic nu pentru a vă înspăimânta de această sfântă masă, ci pentru a vă face mai cu luare aminte....... ******************************************************************************** ....Adică, precum hrana cea trupească, intrând într-un stomac bolnav, mai mult sporeşte boala, aşa hrana cea sufletească, gustându-se cu nevrednicie, mai mult măreşte răspunderea şi osânda. De aceea vă conjur să nu ascundem în sufletul nostru nici un gând păcătos, ci să curăţim inima noastră, căci noi suntem Biserica lui Dumnezeu, dacă facem aceasta!” (Cuvânt la Sfânta şi Marea Joi, în vol. Omilii la Postul Mare…, p. 138) ******************************************************************************** https://tainacasatoriei.wordpress.com/2011/11/02/sfantului-ioan-gura-de-aur-despre-sfanta-impartasanie/
Acest articol a fost publicat în despre desfrânare, Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s