CATE CASATORII INGADUIE BISERICA

Imagini pentru PR CLEOPA
Biserica Ortodoxa ingaduie cu pogoramant trei casatorii, insa in anumite conditii. Sfantul Vasile cel Mare, in canonul 4, spune despre a doua nunta :
” Casatoria a doua este ingaduita de Biserica, numai celor ce au ramas vaduvi de tineri prin deces si n-au copii ” . Iar Sfantul Apostol Pavel, sfatuieste la vaduvie in castitate, dar cine nu poate ” mai poate sa se casatoreasca, decat sa arda ” ( I Corinteni 7, 39 ) .
Casatoria a doua nu se binecuvanteaza cu cununie, ci se canoniseste doi ani sa a nu se impartasi, iar a treia casatorie trei ani ” , zice Sfantul Nichifor in canonul 2. Daca cei ce se casatoresc a doua oara sunt batrani, ” unii ca aceia manie pe Dumnezeu, sa aiba pocanie trei ani si metanii cate 24 pe zi ” ‘, zice Pravila Bisericeasca de la Govara, cap. 109.
” Cel casatorit a doua oara nu mai poate fi hirotonit „( Apostolic 17; VI Ecumenic, 3; Sfantul Vasile, 12 ) .
Slujba cununiei a doua se face simpla si fara fast, iar preotul nu are voie sa ia parte la masa lor (Neocezareea , 7 ) .
Preotul, daca ramane vaduv, nu are voie sa se casatoreasca a doua oara. Daca totusi indrazneste la a doua casatorie, pierde preotia si nu mai are voie sa savarseasca nimic din cele ale preotiei ( Sfantul Vasile, 6 ) .
Casatoria a treia se ingaduie de Biserica ” numai de mare nevoie, acelora care nu au copii, pana la varsta de 40 de ani ” . Sfantul Vasile zice ca ” la trigami sa se aplice afiurisire ( oprim de la Sfanta Impartasanie ) cinci ani, fara a-i opri cu totul de la Biserica. ” ( Canon 4 ) .
” Nunta cea dintai este lege, a doua iertare, iar cea de-a treia este calcare de lege ” , zice Indreptarea Legii de la Targoviste, cap. 205.
Casatoria a patra este oprita cu desavarsire de Biserica. Cel vinovat este ” afurisit si lipsit de toata slujba Bisericii ” pana se desparte de acea persoana si se pocaieste opt ani.
” Daca o femeie sau barbat moare si sotul ramas se casatoreste, nu pacatuieste … dar daca ramane vaduv ( pana la moarte ) isi agoniseste mai multa slava la Dumnezeu ” .
Iar Sfantul Iustin Martirul si Filosoful, in cartea sa Apologia, spune despre a doua casatorie :
” Dupa Dascalul nostru, cei ce s-au casatorit a doua oara dupa legea omeneasca sunt pacatosi, precum si cei ce cauta la femeie spre a o pofti. Ca nu numai cel ce preacurveste cu fapta este preacurvar, ci si cel ce voieste a preacurvi, fiindca nu numai faptele ci si gandurile sunt vazute la Dumnezeu… ” .
Iar pe cei ce fac mai multe casatorii, Sfintii Parinti ii numesc poligami.
Deci, dupa a doua nunta nu mai este nunta, ci poligamie. De aceea a zis Domnul samarinencei care pacatuise cu cinci barbati : ” Pe care il ai, nu-ti este tie barbat ” ( Ioan 4, 18 ) . ” Cei ce au trecut peste a doua nunta, nu merita sa fie numiti barbati si soti ” , zice Sfantul Vasile cel Mare, in canonul 4. Tot el spune pentru a treia nunta : ” Sfinti Parinti au trecut sub tacere nunta a treia ( poligamia ) si au socotit-o ca pe o pofta dobitoceasca si straina de vrednicia omului crestin. Noua ni se pare ca acest pacat este mai mare decat curvia… ” ( Canonul 80 ) .

Canonul 4 al Sf. Vasile cel Mare

CĂSĂTORIA A TREIA

În privinţa celor ce se căsătoresc a treia oară şi a celor ce se căsătoresc mai de multe ori, am hotărât acelaşi canon, care este corespunzător şi pentru cei ce se căsătoresc a doua oară; adică pentru cei ce se căsătoresc a doua oară, un an;
alţii însă au hotărât doi ani;
iar pe cei ce se căsătoresc a treia oară îi afurisesc pe trei, de multe ori şi pe patru ani. Şi pe una ca aceasta o numesc nu nuntă, ci poligamie, ba mai curând desfrânare, ce se pedepseşte; pentru aceea, şi Domnul a zis samaritencei, care schimbase cinci bărbaţi: „Pe care-l ai acum nu-ţi este bărbat” (loan 4, 18). Pentru că cei ce au trecut peste limita nunţii a doua nu mai sunt vrednici să se numească cu numirea de bărbat sau de soţie.
Apoi în privinţa celor ce se căsătoresc a treia oară am primit obiceiul de afurisire pe cinci ani nu din vreun canon, ci din urmarea celor primite mai înainte. Dar nu trebuie a-i opri pe ei cu totul de la Biserică, ci a-i învrednici de ascultare, doi ori trei ani, şi după aceea să li se dea voie să stea împreună, iar de la împărtăşirea Sfintei Taine celei bune să fie ţinuţi departe, şi atunci când vor arăta vreun rod de pocăinţă să se aşeze la locul împărtăşirii
17 ap.; 8 sin. I ec; 3, 87 Trul.; 19 Anc; 3, 7 Neocez.; 1 Laod.; 12, 30, 41, 50, 53, 80, 87 Vasile cel Mare
Canonul 6 al Sf. Vasile cel Mare 

CĂSĂTORII OPRITE.

(CĂSĂTORIA CELOR OPRIŢI DE CANOANE ESTE DESFRÂU)
Desfrâul persoanelor canonice sa nu se socotească de nuntă şi cu tot chipul să se rupă însoţirea lor; căci aceasta este de folos şi Bisericii spre întărire, şi ereticilor nu le va da prilej împotriva noastră, precum că prin îngăduirea de a păcătui i-am atrage spre noi.
25, 26 ap.; 14, 15, 16 sin. IV ec; 4, 6, 44 TruL; 19 Anc; 3, 18, 20, 32, 44, 60, 70 Vasile cel Mare
129. Care este scopul evanghelic al nuntii crestine ?
Scopul principal al nuntii crestine, dupa porunca lui Dumnezeu ( Facere 1, 28; 2, 18-24 ) si dupa invatatura Bisericii Ortodoxe, este unirea prin iubire a celor doi soti in numele Domnului pentru nasterea de copii, spre inmultirea neamului omenesc.
Apoi, ajutorarea sotilor intre ei, pentru usurarea vietii; infranarea trupeasca si evitarea desfraului si a imoralitatii in lume. Toate aceste scopuri sa fie spre preamarirea lui Dumnezeu ( Ivatatura de Credinta Crestina Ortodoxa, pag. 487; Dictionarul Teologic, Pr. I. Bria, 1981, pag. 95-96 ) .
*****************
ATENȚIE!!..
Pr.Cleopa a avut multe învățături bune care pe mulți a ajutat,dar avînd în vedere că nu e sfânt asta e un semn de întrebare….și dacă la acești părinți contemporani găsim lucruri care contravin învățăturilor Sfinților Părinți trebuie să luăm aminte! Așa si la pr Cleopa să luă aminte că are mult bune dar are și abateri grave de la învățăturile Sfinților Părinți,si asta nu e bine…așa cum spunea si el
Parintele Cleopa : “Auzi cum amesteca diavolul otrava cu mierea ca sa te duca in iad?”…. „Diavolul mai intai te invata bine, pana i te inchini lui. Iar dupa ce te inchini lui, te duce la pierzare”
iată aici cîteva din abaterile lui:
********
* ,,Părintele Cleopa” – demascarea unui mit
https://ortodoxianecenzurata.wordpress.com/2011/05/13/parintele-cleopa%E2%80%9D-%E2%80%93-demascarea-unui-mit
**********
* RĂTĂCIRILE ECUMENISTE ale Arhim. ILIE CLEOPA din cartea “CĂLĂUZĂ ÎN CREDINŢA ORTODOXĂ”
http://silviu-ion.blogspot.it/2017/01/despre-ratacirile-ecumeniste-ale-arhim.html
**********
*“Marii duhovnici” Cleopa, Arsenie Papacioc si botezul orthodox
https://ortodoxianecenzurata.wordpress.com/2011/02/18/%E2%80%9Cmarii-duhovnici%E2%80%9D-cleopa-arsenie-papacioc-si-botezul-ortodox/
Sînt unii care contest această postare cum că ar fi blogul stiliștilor…dar ei au luat de pe blogurile noastre…iată:
* Dialoguri cu Parintele Arsenie Papacioc – Despre Sfintele Taine
http://www.sfaturiortodoxe.ro/prarsenie_sfinteletaine.htm
**********
Anunțuri

Despre maria

IMPARTASANIA CU NEVREDNICIE(cu păcate opritoare) DUCE LA DEMONIZAREA OMULUI ******************************************************************************** .....Căci şi atunci diavolul a intrat în Iuda după ce s-a împărtăşit; diavolul n-a dispreţuit Trupul Stăpânului, a dispreţuit pe Iuda, pentru neruşinarea lui, ca să afli că în aceia care se împărtăşesc cu nevrednicie cu Dumnezeieştile Taine, în aceia, mai cu seamă, intră mereu diavolul, ca şi în Iuda atunci. Cinstea este de folos celor vrednici, dar cei care se bucură cu vrednicie de cinste îşi atrag mai mare osândă....... ******************************************************************************** ....De aici tu trebuie să vezi că diavolul tocmai asupra acelora are stăpânire, care cu nevrednicie se împărtăşesc din această Sfântă Taină, şi că ei înşişi se aruncă într-o osândă încă mai mare. Eu aceasta o zic nu pentru a vă înspăimânta de această sfântă masă, ci pentru a vă face mai cu luare aminte....... ******************************************************************************** ....Adică, precum hrana cea trupească, intrând într-un stomac bolnav, mai mult sporeşte boala, aşa hrana cea sufletească, gustându-se cu nevrednicie, mai mult măreşte răspunderea şi osânda. De aceea vă conjur să nu ascundem în sufletul nostru nici un gând păcătos, ci să curăţim inima noastră, căci noi suntem Biserica lui Dumnezeu, dacă facem aceasta!” (Cuvânt la Sfânta şi Marea Joi, în vol. Omilii la Postul Mare…, p. 138) ******************************************************************************** https://tainacasatoriei.wordpress.com/2011/11/02/sfantului-ioan-gura-de-aur-despre-sfanta-impartasanie/
Acest articol a fost publicat în despre casatorie, Fără categorie, Pr.Cleopa. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la CATE CASATORII INGADUIE BISERICA

  1. Scurtu Sorin Izvoraș zice:

    Dacă nu eu am introdus acțiunea de divorț , dacă am luptat din răsputeri să ne împăcăm , dacă DUMNEZEU A ÎMPIETRIT INIMA soției pentru a refuza ori ce cale de împăcare , dacă după ce s-a consumat actul divorțului , fosta soție a afirmat că-i pare rău că a divorțat , DIN CAUZA FAPTULUI CĂ EU , DUPĂ ACEEA AM PRIMIT O MOȘTENIRE , dacă PESTE TOT , după aceea , am văzut ca un mesaj , peste tot pe unde mă uitam …. ”DIVORȚUL DE AUR …. denumirea unei piese cu acel nume , dacă am simțit că DUMNEZEU A FĂCUT TOATE ACESTEA …. ce pot crede ?!

    Apreciază

    • maria zice:

      Sfintii Parinti spun,sa ne facem procese de constiinta si sa vedem daca nu cumva noi santem pricina de sminteala…si daca constiinta nu ne acuza cu nimic,atunci cu suguranta ca nici Dumnezeu nu ne va acuza de indaratnicia altora,daca noi am facut tot ce ne-a stat in putinta de a face voia Lui.

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s